کد خبر: ۱۵۹۷۴
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۷/۲۱

تعداد خریداران حقیقی و حقوقی ۱۰ درصد سهام
بورس پرس خبر می دهد:

تعداد خریداران حقیقی و حقوقی ۱۰ درصد سهام "کتوکا" و اولین موج فروش

با عرضه اولیه دیروز ۷.۲ میلیون سهم شرکت صنایع نسوز توکا، تعداد خریداران حقیقی و حقوقی مشخص شد اما امروز به دلیل باور برخی به کشف قیمت گران این سهم،اولین موج فروش و خروج سهامداران رخ داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان معاملات دیروز فرابورس عرضه اولیه 10 درصد از سهام شرکت صنایع نسوز توکا با کشف قیمت 450 تومانی هر سهم  انجام شد تا بعد از دو شرکت بورسی سیمان خوزستان و پتروشیمی مبین ‌‌و 4 فرابورسی فولاد هرمزگان، مواد ویژه لیا ، سرمایه گذاری مسکن پردیس و پگاه فارس ، ورود هفتمین شرکت جدید بازار درسال جاری نهایی شود.

براساس این گزارش، این عرضه شامل 7 میلیون و 200 هزار سهم بودکه 3.6 میلیون برای سهم کشف قیمت از طریق شرکت های کارگزاری  و 3.6 میلیون دیگر برای معامله گران آنلاین تخصیص داده شد.

بررسی های بورس پرس از ترکیب و حجم خرید این تعداد سهام نشان می دهد 19 هزار و 406 سهامدار اقدام به خرید 6 میلیون و 832 هزار و 215 سهم "کتوکا" کرده اند. سهم سرمایه گذاران حقوقی هم خرید 367 هزار و 455 سهم بود که توسط 101 فرد حقوقی انجام شد.

با این ترکیب ، باور تعدادی از سرمایه گذاران در کشف قیمت گران سهام این شرکت تازه وارد و کوچک موجب شد تا در همان آغاز معاملات امروز ، سهام نسوز توکا با عرضه سنگین و کاهش شدید صف فروش همراه شود. به طوریکه تا ساعت 11 امروز 8 هزار و 530 حقیقی و 63 حقوقی اقدام به فروش بیش از 5.1 میلیون سهم کردند تا اولین خروج سهامداران از این شرکت ثبت شود.

با این حال صف خرید بیش از 1.7 میلیون سهم " کتوکا" موجب شده تا باقی خریداران دیروز از فروش سهام خودداری کنند اما این احتمال وجود دارد که فردا تعداد بیشتری از خریداران دیروز حاضر به فروش با کسب سود خالص حدود 8 درصدی شوند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» mohammad | ساعت ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۷/۲۱
1
1
پاسخ
بیشتر از 2 میلیون سهم دیگه دست خریداران روز اول نمانده. این گروه جدید احتمالا میبرن بالا.
» وریا | ساعت ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۷/۲۱
1
0
پاسخ
تو بازار بی رمق سهامدارهای اصلی هم با عرضه گرون سهم میرن ب استقبال پیشخوری سود سهم.چون میدونن ک از این بهتر نمیشه کاسبی کرد
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ