کد خبر: ۱۵۹۷۴۱
۰:۰ - ۱۳۹۹/۸/۱۰

پیش بینی این هفته بورس با احتمال اقبال به تک نمادهای کوچک
یک کارگزاری اعلام کرد:

پیش بینی این هفته بورس با احتمال اقبال به تک نمادهای کوچک

یک کارگزاری با اعلام اینکه قیمت بسیاری از سهام به محدوده منطقی و کم ریسک نزدیک شده، وضعیت این هفته بورس را پیش بینی و شرط بهبود اوضاع را رفع ابهام سیاسی دانست .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روند نزولی ماه های اخیر بازار سرمایه با عقب نشینی شاخص به کانال 1.2 میلیون واحدی ادامه دار شده و کارگزاری آبان در مورد شرایط روزهای گذشته و آینده اعلام کرد: بازار در هفته گذشته به افت ادامه داد و سطح 1.3 میلیون واحدی شاخص هم از دست رفت و فشار فروش نمادهای بزرگ همچنان ادامه داشت .

در این میان و در پایان هفته ، بهبود نسبی قیمت سهام شرکت های بورسی و فرابورسی پس از ارائه گزارش های ماهانه فروش برخی شرکت ها رخ داد .

در بازارهای جهانی نیز ، افت قیمت ها در بازارهای کالایی و سهام به خصوص نفت تکرار شد که عمتا به دلیل رشد کرونا و آغاز قرنطینه برخی از کشورها همچون فرانسه و آلمان بود. در بازار ارز نیز جو احتیاط با گرایش اصلاحی ادامه داشت و به نظر می رسد همچنان فعالان منتظر تعیین تکلیف وضعیت سیاسی ( انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ) هستند که البته می توان انتظار ادامه وضعیت کنونی تا میانه هفته را داشت.

بنابراین بازار سهام پس از ریزش های سنگین در پایان هفته گذشته و با ارائه گزارش های فروش قابل توجه برخی از نمادها ، شاهد بهبود روند با حمایت های محسوس بود و به نظر می رسد قیمت ها در بسیاری از نمادها به محدوده منطقی و کم ریسک نزدیک شده و رفع ابهام سیاسی می تواند مجددا بازار سهام را با گرایش به نمادهای سود محور مورد توجه قرار دهد و در گروه های کوچکتر نیز  همچنان تک نمادها می توانند مورد توجه باشند.

به صورت کلی بازار پس از سقوط اخیر به محدوده های کم ریسک در بسیاری از نمادها به خصوص در گروه های بزرگ نزدیک شده و با توجه به رفتار هیجانی اخیر به نظر می رسد نمی توان انتظار افت سنگین در صورت تحقق هر یک از سنارویوهای پیش رو را داشت.

در این میان چراغ سبز سازمان بورس نیز در کاهش محدودیت های معاملاتی (افزایش سهم صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت از ۱۵ به ۲۰ درصد و اعتبار کارگزاران از ۲۰ به ۳۰ درصد) از جمله نکات مثبت تلقی می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ