کد خبر: ۱۵۹۷۵۰
۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۸/۱۰

انگلیس سفیر ایران را در خصوص پرونده زندانی سیاسی احضار کرد

انگلیس سفیر ایران را در خصوص پرونده زندانی سیاسی احضار کرد

وزارت خارجه کشورهای مشترک‌‌المنافع و توسعه انگلیس، سفیر ایران در لندن را در خصوص پرونده قضایی زندانی سیاسی انگلیسی ایرانی تبار، احضار و مراتب اعتراض را به وی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، وزارت خارجه کشورهای مشترک‌‌المنافع و توسعه انگلیس (FDCO) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: حمید بعیدی‌نژاد در ارتباط با پرونده قضایی «نازنین زاغری» شهروند انگلیسی ایرانی که به‌جرم ارتکاب جرایم امنیتی در ایران زندانی است،احضار شده است.

بر اساس این گزارش،توماس درو مدیرکل امور خاورمیانه،شمال آفریقا،افغانستان و پاکستان این وزارتخانه مراتب اعتراض دولت انگلیس به تحولات اخیر پیرامون پرونده قضایی زاغری را به بعیدی‌نژاد اعلام کرده است.

سپاه ثارالله کرمان ۲۶ خرداد سال ۹۵ در بیانیه‌ای با اعلام خبر دستگیری زاغری تاکید کرد که وی یکی از سرشبکه‌های اصلی وابسته به بیگانگان بوده که ماموریت‌های مختلفی در راستای تحقق اهداف شوم دشمنان نظام انجام داده است.

پرونده متهم برای ادامه رسیدگی‌ به دادستانی تهران انتقال یافت و پس از انجام تحقیقات و بررسی‌های لازم با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب صادر شد و شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب،وی را به پنج سال حبس محکوم کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ