کد خبر: ۱۵۹۷۵۷
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۸/۱۰

صربستان هم در کنار ایران و روسیه در معادن سوریه سرمایه گذاری کرد

صربستان هم در کنار ایران و روسیه در معادن سوریه سرمایه گذاری کرد

سوریه قرارداد استخراج و صادرات فسفات با صربستان را با سهم ۷۰ درصدی امضا کرد تا در کنار ایران و روسیه قرار گیرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، باوجود تحریم‌های شدید اقتصادی علیه سوریه و تنها بعد از چند ماه از اجرای تحریم‌های سزار توسط آمریکا این کشور قرارداد استخراج و صادرات فسفات با صربستان امضا کرد. علاوه بر صربستان تاکنون ایران و روسیه نیز در معادن فسفات سوریه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

مجلس سوریه، قرارداد سازمان عمومی زمین‌شناسی و منابع معدنی سوریه که ذیل وزارت نفت این کشور است با شرکت صربستانی برای استخراج فسفات از معادت شرق تدمر را تصویب کرد که در آن سهم سوریه 30 درصد و شرکت 70 درصد از سود حاصل‌شده خواهد بود. قرار است این شرکت، فسفات استخراج‌شده را به صربستان صادر کند.

بسام طعمه وزیر نفت سوریه درباره این قرارداد گفت: 3 میلیارد تن فسفات در سوریه وجود دارد که به دلیل تحریم‌ها قادر به صادرات آن نیستیم. این قرارداد به تأمین ارز موردنیاز برای تأمین مایحتاج مردم کمک خواهد کرد و نشان می‌دهد صادرات فسفات در حال حاضر بهترین گزینه است. چراکه بیشتر چاه‌های نفتی نیز در اختیار آمریکا قرار دارد.

قبل از صربستان، ایران و روسیه نیز در بلوک‌های آماده بهره‌برداری معادن خنیفیس سرمایه‌گذاری کرده بودند. روسیه قراردادی 50 سال با برداشت سالانه 2.2 میلیون تن فسفات از یک بلوک 105 میلیون تنی با سوریه امضا کرده است.

قرارداد سرمایه‌گذاری ایران در این معادن نیز که در 12 ژوئیه 2018 به تصویب مجلس سوریه رسیده تاکنون آن‌طور که باید اجرایی نشده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ