کد خبر: ۱۶۰۷۶
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۷/۲۶

جزئیات عرضه قسطی لوازم خانگی با 12 درصد سود/ اعلام فهرست کارخانه‌ها به بانک مرکزی
رئیس انجمن لوازم خانگی خبر داد:

جزئیات عرضه قسطی لوازم خانگی با 12 درصد سود/ اعلام فهرست کارخانه‌ها به بانک مرکزی

رئیس انجمن تولید‌کنندگان لوازم خانگی با تشریح جزئیات عرضه لوازم خانگی داخلی در قالب طرح جدید دولت برای خروج از رکود گفت: در این طرح مصرف‌کنندگان از تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی با مدت بازپرداخت ۲۴ و ۳۶ ماهه برخوردار خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا دیانی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به بسته جدید دولت برای خروج از رکود و عرضه لوازم خانگی تولید داخل به صورت اقساطی به مصرف‌کنندگان، اظهار داشت: با اجرای این طرح، خریداران می‌توانند تا سقف 10 میلیون تومان از لوازم خانگی تولید داخل خریداری کنند و پول آن را در اقساط 34 یا 36 ماهه بپردازند.

وی با بیان اینکه در طرح جدید دولت، مبلغ مربوط به لوازم خانگی مستقیماً به حساب تولید‌کنندگان واریز خواهد شد، افزود: در این طرح با هماهنگی سیستم بانکی، پول لوازم خانگی به جای اینکه به واسطه‌ها پرداخت شود، مستقیماً‌ به حساب تولید‌کنندگان واریز می‌شود.

وی توضیح داد: در این طرح به جای اینکه وام بانکی بابت فاکتور خرید از فروشگاه پرداخت شود، به تولید‌کننده پرداخت می‌شود که در این راستا حساب‌های بانکی از تولید‌کنندگان گرفته شده و به بانک مرکزی ارائه شده است تا با اختصاص خطوط اعتباری از سوی بانک مرکزی به بانک‌ها، این طرح اجرایی شود.

به گفته دیانی، خریداران می‌توانند تا سقف 10 میلیون تومان تسهیلات خرید لوازم خانگی دریافت کنند که سود این وام از سوی دولت 12 درصد اعلام شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از سود مربوط به وام پرداختی بانک‌ها از سوی تولید‌کنندگان تقبل خواهد شد، گفت: هنوز این رقم نهایی نشده اما در مجموع نرخ سود این تسهیلات برای مصرف‌کننده 12 درصد خواهد بود.

وی تصریح کرد: وزارت صنعت فهرست تولید‌کنندگان لوازم خانگی را برای اجرای طرح دولت آماده و به بانک مرکزی ارائه کرده است که این فهرست در پرتال وزارت صنعت و بانک مرکزی قرار خواهد گرفت و شرکت‌های تولیدی بر اساس آن نسبت به عرضه محصولاتشان اقدام خواهند کرد.

رئیس انجمن لوازم خانگی با اشاره به اینکه انواع لوازم خانگی کوچک و بزرگ از جمله محصولات عمده‌ای مانند یخچال فریزر و اجاق گاز مشمول طرح جدید دولت برای عرضه لوازم خانگی داخلی می‌شوند، گفت: کارخانه‌ها آمادگی لازم را برای اجرای این طرح دارند و البته در این مورد باید کنترل دقیقی صورت گیرد تا مبلغ مربوط به لوازم خانگی عرضه شده مستقیماً به حساب تولید‌کنندگان واریز شود.

وی اجرای طرح جدید دولت را عاملی برای فروش محصولات انباشت شده در کارخانه‌های لوازم خانگی عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح می‌تواند باعث رونق تولید و حفظ اشتغال در صنعت لوازم خانگی شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ