کد خبر: ۱۶۰۷۸۶
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۸/۱۰

توافق ایران و روسیه برای ساخت نیروگاه سیریک هرمزگان

توافق ایران و روسیه برای ساخت نیروگاه سیریک هرمزگان

مجری طرح‌های نیروگاهی شرکت برق حرارتی از توافق با پیمانکار جدید روسی برای ساخت نیروگاه سیریک هرمزگان با استفاده از وام ۱.۴ میلیارد یورویی روسیه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهنام خائفی‌نژاد درباره توافق ایران و روسیه برای ساخت نیروگاه گفت: با توجه به معرفی پیمانکار جدید از سوی وزارت انرژی روسیه برای ساخت نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک استان هرمزگان، مذاکرات از ابتدای سال آغاز شد که پس از برگزاری ۹۰ جلسه، توافق لازم انجام و قرارداد به امضای طرفین رسید.

وی افزود: پس از نهایی شدن این قرارداد با حضور نمایندگان کارفرما، مشاور و نمایندگان وزارت انرژی ایران و روسیه،زمینی به مساحت حدود ۲۰۰ هکتار در اختیار پیمانکار جدید قرار گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: مرحله اول مطالعات تکمیل و آغاز مرحله دوم در دستور کار قرار دارد و طبق برنامه‌ریزی انجام شده پس از دریافت تایید نهایی وزارت دارایی روسیه و گشایش ال سی در آینده نزدیک عملیات اجرایی نیروگاه آغاز می‌شود.

خائفی‌نژاد گفت: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح، بالغ بر ۱.۴ میلیارد یورو است که از محل وام اعطایی دولت فدراسیون روسیه به ایران تامین می‌شود. با توافقات انجام شده، بخش اجرایی طرح به طور کامل توسط پیمانکاران ایرانی انجام می‌شود و در بخش تامین تجهیزات نیز از توان سازندگان داخلی استفاده خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ