کد خبر: ۱۶۰۷۹۵
۰:۰ - ۱۳۹۹/۸/۱۱

مشخصات کلی شرکت ۳۵۰ میلیاردی آماده عرضه اولیه ۱۲ درصدی

مشخصات کلی شرکت ۳۵۰ میلیاردی آماده عرضه اولیه ۱۲ درصدی

پتروشیمی بوعلی سینا با سرمایه ۳۵۰ میلیارد تومانی در بازار دوم بورس درج شد تا آماده عرضه اولیه ۱۲ درصدی سهام باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت پتروشیمی بوعلی سینا از 10 آبان در پلاک 578 با نماد "بوعلی" در بخش محصولات شیمیایی در بازار دوم معاملات بورس درج شد تا آماده عرضه اولیه 12 درصدی سهام باشد و سهامدار عمده متعهد شده سه درصد دیگر ظرف دو ماه از تاریخ عرضه اولیه، واگذار کند.

طبق بررسی های بورس پرس، پتروشیمی بوعلی سینا ۲۹ فروردین سال ۷۷ در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید و متعاقب آن کارخانه در سال ۸۳ با نام طرح آروماتیک سوم و تحت لیسانس شرکت های AXENS فرانسه، UHDE آلمان، SINOPEC چینن، پیمانکاری مهندسی اصولی شرکت UHDE آلمان و سرمایه گذاری داخلی و خارجی به مبلغ ۱۳۱.۷ میلیارد تومان و ۳۰۰ میلیون دلار از طریق فاینانس کشورهای بلژیک و فرانسه و سرمایه‌گذاری ریالی از طریق مشارکت بانک ملت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی به بهره برداری رسیده است.

شرکت تا سال ۹۰ یکی از واحدهای فرعی شرکت ملی صنایع پتروشیمی بوده و در یکم آبان سال ۹۰ با انتقال تعداد ۳۵۰ میلیون سهم به میزان ۷۰ درصد در آن زمان به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس از واحدهای فرعی آن شرکت محسوب و در چارچوب قانون تجارت اداره می‌شود.

این شرکت ۳۱ فروردین سال ۹۴ در فرابورس با نماد "بوعلی" درج شد که به دلیل عدم احراز شرایط پذیرش در خصوص بندهای گزارش حسابرس و بازرس قانونی شرکت در مورد بدهی ها و مطالبات سنواتی، عرضه شرکت در فرابورس انجام نپذیرفت.

موضوع فعالیت اصلی شرکت شامل سرمایه‌گذاری در احداث، راه اندازی، بهره برداری کارخانجات صنعتی، توسعه، نوسازی، تعمیرات و نگهداشت، تحقیقات، آزمایشات، پژوهش، بسته بندی و غیره به منظور تولید، بازاریابی، فروش، صدور محصولات پتروشیمی، ذخیره ،واردات و صادرات و تبدیل کلیه مواد پتروشیمی و پتروشیمیایی و فرآورده های فرعی، مشتقات نفتی به مواد اولیه صنایع پایین دستی و غیره و انجام کلیه فعالیت های تولیدی، صنعتی، فنی، مهندسی و بازرگانی که بطور مستقیم یا غیرمستقیم مربوط به عملیات مذکور با رعایت قوانین و مقررات مربوطه است.

سرمایه شرکت با ۸۱۳ نیروی انسانی در بدو تاسیس یک میلیون تومان بوده که طی دو مرحله افزایش سرمایه به ۳۵۰ میلیارد تومان رسیده است. مالکیت ۷۰ درصدی سهام به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و ۳۰ درصد سهام هم به شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت تعلق دارد. همچنین شرکت تا سه سال آتی برنامه‌ای برای افزایش سرمایه ندارد.

خلاصه اطلاعات مالی

سیاست تقسیم سود

طبق صورتجلسه مجمع سالانه ۲۴ تیر سال جاری، مقرر شد تقسیم سود بین سهامداران بابت عملکرد سال ۹۸ به میزان ۱۴۰ درصد معادل ۳۱۴۳ ریال برای هر سهم صورت گیرد. تقسیم سود در سال های مالی ۹۹ تا ۱۴۰۰ به میزان ۹۰ درصد سود خالص قابل پیش بینی خواهد بود.

طرح های توسعه

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ