کد خبر: ۱۶۰۸۱۰
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۸/۱۱

نسل جدید قوای محرکه ایران‌خودرو معرفی شد
توسط معاون تحقیقات و طراحی:

نسل جدید قوای محرکه ایران‌خودرو معرفی شد

معاون تحقیقات و طراحی ایران‌خودرو گفت: در راستای کاهش مصرف سوخت و آلایندگی محصولات، ارتقای موتورها و عرضه خودرو با گیربکس‌های جدید در دستور کار قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کیانوش پورمجیب گفت: در نقشه راه موتور مشخص کردیم در آینده چه مسیری باید برای مجموعه موتور طی شود. ارتقای ظرفیت خط تولید مونتاژ موتور EF۷ به روزانه هزار دستگاه را در دستور کار گذاشتیم. برای سری موتورهای EF پروژه بهبودی تعریف شده به نام EF پلاس که تا یک سال آینده محصول این پروژه به بازار خواهد آمد و کاهش مصرف دست کم یک لیتری را در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: موتور XU پلاس را سال جاری تولید خواهیم کرد. موتور EC۵ نیز که ارتقا یافته موتور TU۵ است. دیگر پروژه موتوری که با ایجاد ظرفیت تولید روزانه هزار دستگاه در دستور کار قرار دارد و هم‌زمان با تولید محصول پروژه K۱۳۲ محقق خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: برای حرکت بهتر خودرو در سرعت‌های بالا، کاهش مصرف سوخت و راحتی سرنشین، پروژه تولید گیربکس شش دنده را در دستور کار قرار داده‌ایم. رانا با گیربکس شش دنده نیز در سال جاری به بازار خواهد آمد و در پی آن، نقشه راه گیربکس نیمه‌اتوماتیک AMT را داریم که تا آخر سال نمونه اولیه آن تولید خواهد شد.

پورمجیب تاکید کرد: دناپلاس توربو با گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک و موتور EF۷TC نیز که اوایل سال جاری تولید شد بزودی به گیربکس شش سرعته دستی نیز مجهز خواهد شد. تا آخر سال جاری نیز ۲۰۷ را با گیربکس شش سرعته اتوماتیک تولید خواهیم کرد. بنا بر اعلام ایران‌ خودرو، موتور EF۷ توربوشارژ مجهز به گیربکس شش سرعته اتوماتیک نیز روی محصول پروژه K۱۳۲ به کار خواهد رفت. خرداد سال آینده این محصول با موتور EC۵ و گیربکس شش سرعته اتوماتیک به تولید انبوه خواهد رسید. پژو پارس در آینده مجهز به گیربکس شش سرعته اتوماتیک خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ