کد خبر: ۱۶۰۸۵۷
۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۸/۱۲

دامنه نوسان دو برابری زیرمجموعه های فرابورسی بنیاد برای تعادل معاملات
مدیرعامل هلدینگ مالی و سرمایه گذاری بنیاد مطرح کرد:

دامنه نوسان دو برابری زیرمجموعه های فرابورسی بنیاد برای تعادل معاملات

مدیرعامل هلدینگ مالی و سرمایه گذاری بنیاد با اشاره به دو برابر شدن دامنه نوسان زیرمجموعه های فرابورسی همراه با شروع بازارگردانی گفت: این اقدام به تعادل و روان‌تر شدن معاملات کمک می کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد اسکندری با اشاره به امکان درخواست بازارگردان برای ۲ برابر شدن دامنه نوسان شرکت های زیرمجموعه گفت: صندوق سینابهگزین که به عنوان بازارگردان تمامی شرکت‌های بورسی بنیاد (به استثناء بانک سینا و معدنی دماوند) فعال است این درخواست را مطرح کرد تا با هدف کاهش گره معاملاتی و صف های خرید و فروش، دامنه نوسان سهم‌ها به ۲ برابر دامنه فعلی ارتقاء یابد.

وی افزود: این درخواست با موافقت فرابورس در مورد نمادهای بازار اول و دوم مواجه شد ولی بورس تهران در مورد شرکت‌های بورسی همچون فولاد کاوه، نفت بهران، مگسال، قند اصفهان و حفاری شمال هنوز با این درخواست موافقت نکرده است. افزایش دامنه نوسان می تواند به متعادل شدن و روان تر شدن معاملات سهم ها کمک کند که البته لزوما به معنای مثبت یا منفی شدن قیمت این نمادها نیست هر چند با انتشار آگهی بازارگردانی همزمان با دو برابر شدن دامنه نوسان این نمادها با اقبال خوبی روبرو شده اند.

اسکندری ادامه داد:این اقدام باید برای کل نمادهای بازارسرمایه انجام شده و به تدریج با افزایش تعداد بازارگردانان هر نماد و یا حجم تعهدات بازارگردان، محدودیت دامنه نوسان برداشته شود. نماد "بپیوند" نخستین نماد بود که از روز چهارشنبه، دامنه نوسان آن ۲ برابر شد و به دنبال آن سه نماد "زقیام، زبینا و زشگزا" از یکشنبه با دامنه نوسان جدید فعال شدند و به مرور دامنه نوسان نماد سایر شرکت های بنیاد در صورت موافقت بورس و فرابورس ۲ برابر خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ