کد خبر: ۱۶۰۹۰
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۷/۲۷

پیش بینی بزرگترین شرکت خدمات میادین نفتی جهان از آینده قیمت نفت

پیش بینی بزرگترین شرکت خدمات میادین نفتی جهان از آینده قیمت نفت

رئیس بزرگترین شرکت ارائه دهنده خدمات میادین نفتی جهان پیش بینی کرد احیای بازار نفت از سال 2017 شروع شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، پال کیبسگارد مدیرعامل شرکت خدمات نفتی آمریکایی شلومبرگر که تا همین دو ماه پیش معتقد بود احیای بازار نفت از اواخر امسال شروع می‌شود در یک کنفرانس گفت: به نظر می‌رسد احیای بازار از سال 2017 شروع خواهد شد.

شرکت شلومبرگر کاهش 49 درصدی را در میزان سود خود در سه ماهه سوم امسال گزارش داده است.

کیبسگارد گفت: بازار در حال پی بردن به این موضوع است که این دوره چقدر طول خواهد کشید. صرفا این حقیقت که صنعت انرژی به رغم تاثیر قابل توجه به تاخیر افتادن عرضه، به دنبال کاهش مجدد سرمایه گذاری است، نشان دهنده یک چالش روز افزون است.

مدیرعامل شلومبرگر افزود: این شرکت برای مقابله با تداوم افت در تجارت انرژی در حال کاهش دادن فعالیتهای خود از جمله کاهش کارکنان خود است.

جوائو فلیکس سخنگوی شرکت شلومبرگر گفت: هنوز خیلی زود است که در این مرحله بگوییم که چه تعداد شغل حذف خواهد شد.

بزرگترین شرکت ارائه دهنده خدمات میادین نفتی جهان گزارش داد سود این شرکت از یک میلیارد و 950 میلیون دلار در سه ماهه سوم 2014 به 989 میلیون دلار در سه ماهه سوم امسال سقوط کرده است.

کیبسگارد با بیان اینکه این شرکت در سه ماهه چهارم یک تغییر ساختار را در پیش خواهد گرفت، افزود: اگرچه شلومبرگر معتقد است عرضه نفت در حال کاهش و تقاضا به کندی رو به افزایش است، اما حتی در صورت بهبود قیمت ها، زمان زیادی طول می‌کشد تا این صنعت خود را از حفره ای که در آن گرفتار شده بیرون بکشد.

وی خاطرنشان کرد: کاهش مداوم توسعه میادین نفتی کافی است تا برخی از شرکتهای خدمات نفتی که به لحاظ مالی تضعیف شده اند در سال آینده به دنبال فرار از ورشکستگی باشند. معتقدم بین بهبود قیمتهای نفت و تصمیم برای افزایش سرمایه گذاری‌ها یک وقفه وجود دارد و یک تاخیر بیشتر بین زمان افزایش سرمایه‌گذاری‌ها و تبدیل آن به فعالیت بیشتر در میادین وجود خواهد داشت. همچنین یک وقفه بین فعالیت بیشتر در میادین نفتی و افزایش تولید وجود خواهد داشت.

صنعت انرژی امسال مجبور شده برای مقابله با کاهش قیمت نفت بیش از 200 هزار شغل و 100 میلیارد دلار سرمایه گذاری را کاهش دهد. شلومبرگر که بیش از 20 هزار نفر از نیروی کار خود را کاهش داده در صورت باقی ماندن این شرایط سخت ممکن است مجبور شود تعدیل نیروی بیشتری انجام دهد.

وی پیش بینی کرد همانقدر که سه ماهه سوم سخت بود در سه ماهه چهارم شرایط سخت تری حاکم خواهد بود و سه ماهه اول سال آینده دشوار تر از سه ماهه چهارم 2015 است. هنوز مشخص نیست که انتهای این روند نزولی چه زمان خواهد بود.

شرکت شلومبرگر که بیشتر فروش خود را خارج از آمریکا و کانادا انجام می‌دهد، اعلام کرد حاشیه سود بین‌المللی این شرکت از 24.5 درصد در سال گذشته به 23.7 درصد در سه ماهه سوم کاهش یافت. این نشانه ای است دال بر اینکه رکود حاکم بر آمریکای شمالی در حال گسترش در سراسر جهان است زیرا مشتریان به دنبال قیمتهای پایین تر خدمات نفتی هستند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ