کد خبر: ۱۶۱۰۱۷
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۸/۱۷

اثر مثبت پیروزی احتمالی جوبایدن بر بورس‌ های آمریکا ، اروپا و آسیا

اثر مثبت پیروزی احتمالی جوبایدن بر بورس‌ های آمریکا ، اروپا و آسیا

جدی‌تر شدن احتمال پیروزی جو بایدن و اعلام احتمالی پیروزی وی در آینده ایی نزدیک باعث شد بورس‌های بین‌المللی ، مثبت و ارزش جهانی دلار منفی شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، اعلام قریب‌الوقوع پیروزی جو بایدن باعث شده بورس‌های بین‌المللی به این مسئله واکنش مثبت نشان داده و شاهد رشد بازارها و کاهش ارزش دلار باشیم.

براین اساس، ارزش سهام شرکت‌های فناوری اروپایی بطور متوسط 2.5 درصد رشد کرد و همین امر باعث شد تا شاهد رشد 8 درصدی ارزش سهام این شرکت‌ها در هفته‌ای که گذشت باشیم. در اروپا البته بانک مرکزی انگلیس هم گفته بسته کمک اقتصادی را بزرگ‌تر کرده و به 200 میلیارد دلار رسانده که 60 میلیارد دلار بیشتر از میزان مورد انتظار بوده است.

شاخص MSCI جهانی هم 2.15 درصد رشد کرد و شاخص FTEU3 به 0.94 درصد بالا رفت. در معاملات بورس وال استریت هم شاخص داو جونز 1.95 درصد بالا رفت و S&P500 هم رشد مشابهی را تجربه کرد. شاخص نزدک نیز 2.59 درصد مثبت شد.

شاخص نیکی ژاپن نیز 1.7 درصد رشد کرد و کره جنوبی هم رشد 2.4 درصدی داشت. شاخص شرکت‌های پرطرفدار چینی هم 1.3 درصد رشد کرد و مثبت شد.

اما شاخص ارزش دلار 0.86 درصد پایین آمد. ارزش یورو در برابر دلار 0.88 درصد مثبت شد و به 1.1825 دلار رسید. ارزش ین ژاپن هم در برابر دلار بالا رفت و با 0.96 درصد رشد به 103.52 ین در برابر دلار رسید. ارزش یوآن چین هم به بالاترین میزان در دو سال گذشته رسید و 6.5994 یوآن در برابر دلار معامله شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ