کد خبر: ۱۶۱۰۴۵
۰:۰ - ۱۳۹۹/۸/۱۸

درآمد۳۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت از فروش سهام و ...
در ۷ ماه سال رقم خورد :

درآمد۳۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت از فروش سهام و ...

عملکرد بودجه ای دولت در ۷ ماه از افزایش ۱۵درصدی درآمد بالغ بر ۳۰۰ هزار میلیارد تومان از محل فروش دارایی ها، سهام و اوراق و مالیات و عوارض گمرکی حکایت دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، علیرغم کاهش درآمدهای ارزی دولت ناشی از افت قابل توجه صادرات نفتی و پیش بینی کاهش درآمدهای مالیاتی ناشی از کرونا، درآمد ریالی دولت در 7 ماه سال جاری در پی فروش دارایی و سهام در بورس، رشد 15 درصدی داشت که در این میان، افزایش نرخ ارز هم اثرگذار بوده است.

بر اساس این گزارش، طی این مدت بالغ بر 303 هزار میلیارد تومان درآمد نصیب دولت شد که بیش از 130 هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای مالیاتی و گمرکی بوده است.

همچنین 33 هزار میلیارد تومان از محل فروش سهام و دارایی و 90 هزار میلیارد تومان از محل فروش اوراق درآمد کسب کرد. در حالی که درآمد ریالی دولت از محل فروش نفت که با ارز 4200 تومانی تسعیر شده، تنها 5700 میلیارد تومان اعلام شده است.

از مجموع درآمد 303 هزار میلیارد تومانی دولت در این هفت ماه، 86 درصد یعنی 260 هزار میلیارد تومان صرف بودجه جاری شد و 29 هزار میلیارد تومان به تملک دارایی های سرمایه ای یعنی بودجه عمرانی اختصاص یافته است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ