کد خبر: ۱۶۱۰۵۰
۰:۰ - ۱۳۹۹/۸/۱۸

تکذیبه همتی و اعلام تنها معیار اعمال سیاست‌ها / مستقل از تحولات سیاسی خارجی

تکذیبه همتی و اعلام تنها معیار اعمال سیاست‌ها / مستقل از تحولات سیاسی خارجی

رئیس کل بانک مرکزی تمام گمانه‌زنی‌ها در مورد القای رقم‌هایی از نرخ ارز را تکذیب و تنها معیار اعمال سیاست‌ها را مستقل از تحولات سیاسی خارجی را اعلام کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالناصر همتی در تازه ترین موضع گیری درباره بازار ارز که با کاهش دلار به نیمه کانال 24 هزار تومانی همراه شده در اینستاگرام اعلام کرد: در برخی از تحلیل‌ها در خصوص شرایط فعلی بازار ارز، تلاش می‌شود با القای رقم‌هایی از نرخ ارز در بازار و منتسب کردن آن نرخ‌ها به بانک مرکزی ، زمینه‌ساز سطح خاصی از نرخ ارز در بازار بشوند. 

ضمن تکذیب تمامی گمانه‌زنی‌ها، تأکید می‌کنم مستقل از تحولات سیاسی خارجی ، تنها معیار اعمال سیاست‌های بانک مرکزی مصالح اقتصادی و ضرورت استمرار پایداری و ثبات در بازارها و نیل به هدف تورمی است و لذا براساس ساز و کار بازار، کارآمدترین روش را برای جلوگیری از هرگونه عدم تعادل در بازارها به کار می‌بندد.

اعتقاد بانک مرکزی این است که به صورت طبیعی و در چارچوب‌های فرایندهای بازار، باید اجازه تخلیه انتظارات متراکم شده به بازار ارز داده شود. لذا بانک مرکزی با رصد دقیق بازار ارز و عوامل شکل‌دهنده و مؤثر بر آن و به دور از هیجان، اقدامات لازم را انجام خواهد داد .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ