کد خبر: ۱۶۱۲۳
۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۷/۲۸

اختصاص یارانه جداگانه خودرو و پرداخت7.5هزار میلیارد تومان به پیمانکاران
سخنگوی دولت خبر داد:

اختصاص یارانه جداگانه خودرو و پرداخت7.5هزار میلیارد تومان به پیمانکاران

سخنگوی دولت از تخصیص یارانه جداگانه ایی برای خودرو و پرداخت 7.5 هزار میلیارد تومان به پیمانکاران در هفته آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدباقر نوبخت در حاشیه شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی گفت : دولت برای خروج از رکود برنامه‌ای ارائه داد که توسط رئیس جمهور اعلام و در جریان نشست مطبوعاتی اطلاع‌رسانی شد اما از آنجا که کفایت لازم را نداشت امروز ابعاد دیگر آن در شورای گفت‌وگو مورد بررسی و تبیین قرار گرفت.یکی از ابعاد این طرح پرداخت بدهی‌های دولت به پیمانکاران برای تسریع در عملیات تولیدی است.

وی با بیان اینکه در طرح خروج از رکود نظرات بخش خصوصی تأمین شده افزود: یکی از مواردی مورد تعهد دولت پرداخت بدهی‌های پیمانکاران برای تداوم طرح‌های تولیدی و عمرانی است. بنابراین طی 6 ماه آینده حداقل 30 هزار میلیارد تومان از این مطالبات پرداخت می‌شود.

به گفته این مقام مسئول 7 هزار و 500 میلیارد تومان از این بدهی‌ها تا هفته آینده به پیمانکاران پرداخت می‌شود .

نوبخت درباره نحوه تخصیص یارانه تولید هم توضیح داد: آنچه مربوط به بخش صنعت است از طریق بانک صنعت و معدن، برای تشویق صادرات از طریق بانک توسعه صادرات، برای توسعه بخش کشاورزی از طریق بانک کشاورزی و بانک مسکن نیز برای پرداخت یارانه تولید ساخت مسکن اختصاص یافته است.

به گفته وی یارانه جداگانه‌ای نیز برای خودروسازان در بخش صنعت لحاظ شده است .

وی افزود: با مدیران عامل بانکها در حال تدوین موافقتنامه‌ای هستیم تا دولت از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مابه‌التفاوت سود تسهیلات بانکها را بپردازد. تدوین این موافقتنامه تا پایان هفته نهایی و انجام می‌شود و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای 4 عرصه فوق 200 میلیارد تومان به‌طور جداگانه در نظر گرفته و هر مقدار دیگری در این زمینه لازم باشد مابه‌التفاوت پرداخت می‌کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ