کد خبر: ۱۶۱۳۴۵
۰:۰ - ۱۳۹۹/۸/۲۵

تسویه مطالبات صنعت مهم بورسی از دولت به ستاد اقتصادی ارجاع شد
وزیر اقتصاد:

تسویه مطالبات صنعت مهم بورسی از دولت به ستاد اقتصادی ارجاع شد

وزیر اقتصاد گفت: پیشنهاداتی در ارتباط با تسویه مطالبات صنعت بانکداری از دولت مطرح شده که با موافقت و دستور رییس جمهور برای پیگیری سریع موضوع به ستاد اقتصادی دولت ارجاع شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرهاد دژپسند در جلسه مجمع سالانه بانک سپه اظهار داشت: تسویه مطالبات نظام بانکی از دولت یکی از دغدغه‌های جدی دولت است. با توجه به پیشنهادات مطرح شده توسط این وزارتخانه، تحقق این موضوع می‌تواند نقطه عطفی برای سال مالی ۹۹ بانک‌ها باشد. با موافقت و دستور رییس جمهور این طرح برای پیگیری سریع موضوع به ستاد اقتصادی دولت ارجاع شد.

بنابراین گزارش، بانک مرکزی پیشتر اعلام کرده بود بدهی دولت به این بانک در پایان خرداد سال ۹۹ به ۹۷ هزار میلیارد تومان رسیده که حدود ۴۱.۴ هزار میلیارد تومان یا ۶۷.۲ درصد از این مبلغ از افزایش بدهی در این دوره به واسطه انتقال بخشی از بدهی بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی به بانک مرکزی به بدهی دولت به این بانک بود.

این میزان افزایش بدهی دولت به بانک مرکزی به هیچ عنوان به معنای خلق پول جدید و افزایش پایه پولی نبوده بلکه به موجب قوانین بودجه، بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی به بدهی دولت به بانک مرکزی انتقال یافته است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ