کد خبر: ۱۶۱۳۵۳
۱۰:۰ - ۱۳۹۹/۸/۲۵

آرامکو مذاکره خرید ۲۰ درصد از سهام شرکت چندملیتی را از سر گرفت

آرامکو مذاکره خرید ۲۰ درصد از سهام شرکت چندملیتی را از سر گرفت

مذاکره آرامکو بزرگترین شرکت نفتی جهان برای خرید ۲۰ درصد از سهام شرکت چندملیتی فعال در تبدیل نفت به مواد شیمیایی ، دوباره از سر گرفته شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اکونومیک تایمز، گروه صنعتی ریلاینس و آرامکو مذاکرات برای معامله ۲۰ درصد از سهام این شرکت خوشه‌ای و چندملیتی مستقر در هند و فعال در تبدیل نفت به مواد شیمیایی را از سر گرفته‌اند. این مذاکرات به دلیل کرونا به‌صورت موقت متوقف ‌شده بود.

براساس این گزارش، هر دو شرکت قصد این معامله را دارند و آرامکو می‌خواهد بازرسی حضوری از دارایی‌های ریلاینس در هند داشته باشد.

رئیس هیات‌مدیره ریلاینس و ثروتمندترین فرد آسیا در ماه جولای به سهامداران شرکت اعلام کرد این معامله به دلیل شرایط پیش‌بینی ‌نشده در بازار انرژی و وضعیت کرونا به تاخیر افتاده است. در آگوست ۲۰۱۹، ضرب‌الاجل اولیه برای تکمیل این معامله، ماه مارس ۲۰۲۰ تعیین شد.

شرکت ریلاینس در ماه اکتبر گزارش داد: سود سه ماه منتهی به سپتامبر کاهش ۱۵ درصدی داشته و دلیل آن‌هم مشکلاتی است که کرونا ایجاد کرده است. البته درآمد خدمات ارتباط از راه دور شرکت جیو که تحت مالکیت ریلاینس است، رشد دورقمی را تجربه کرده بود.

بر اساس این گزارش، ریلاینس از سرمایه‌گذاران خواسته در کسب‌وکار خرده‌فروشی این شرکت سهمی داشته باشند و در سال‌جاری از طریق فروش سهم کسب‌ و کار دیجیتال جیو پلت‌فرم، حدود ۲۰ میلیارد دلار از سرمایه‌گذاران جهانی سرمایه جذب کرده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ