کد خبر: ۱۶۱۳۸۶
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۸/۲۵

عملکرد وزیر اقتصاد در جبران کسری بودجه از طریق بورس / ضرر و هزینه استیضاح
کارشناس اقتصادی مطرح کرد:

عملکرد وزیر اقتصاد در جبران کسری بودجه از طریق بورس / ضرر و هزینه استیضاح

کارشناس اقتصادی با بیان اینکه وزیر اقتصاد از طریق بورس توانست بخشی از کسری بودجه را برطرف کند، گفت: استیضاح وی در این شرایط عایدی جز ضرر و هزینه ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وحید شقاقی درباره جمع‌آوری امضاء برای استیضاح وزیر اقتصاد به ایلنا گفت: فارغ از عملکرد وزارتخانه و وزیر اقتصاد که قطعا نقاط ضعف و قوت‌هایی داشته باید توجه کنیم در شرایط خاصی قرار داریم و فشار سنگینی بر اقتصاد در شرایط جنگ اقتصادی وارد شده است.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس باید توجه داشته باشند کمتر از 9 ماه از عمر دولت باقی مانده و خرداد هم انتخابات ریاست جمهوری انجام می‌شود. بنابراین اگر استیضاح هم صورت بگیرد به حل مشکلات کمک نخواهد کرد. در مورد وزارت صنعت دیدیم که کناره‌گیری یک وزیر و اداره شدن با سرپرست چه مشکلاتی را بوجود آورد.

این کارشناس اقتصادی افزود: هر فردی حاضر نمی‌شود در این شرایط و مدت بعد از استیضاح یک وزیر مسئولیت قبول کند. دژپسند سالیان سال در سازمان برنامه و بودجه فعالیت داشته و ادبیات برنامه‌ریزی را به خوبی می‌فهمد. بنابراین مجلس می‌تواند با دعوت از وزیر و مسئولان وزارت اقتصاد و سازمان‌های متبوع، چالش‌ها را مطرح و راهکارهای رفع آن را ارائه دهد و یا از مسئولان راهکار مطالبه کند.

شقاقی تاکید کرد: اگر زمان کافی بود و مجلس از عملکرد و توضیحات وزیر اقتصاد اقناع نمی‌شد می‌توانست نسبت به استیضاح دژپسند اقدام کند اما در این شرایط طرح مسئله استیضاح چیزی جز ضرر و هزینه ندارد. البته این حق مجلس است که مسئولان را برای توضیح، عملکرد و مطالبه‌گری به مجلس دعوت کند و ایده‌ها را با آنها در میان بگذارد.

به گفته وی عملکرد وزیر اقتصاد در حوزه مالیات و گمرک بد نبود و توانست از طریق بازار سرمایه بخشی از کسری بودجه را برطرف کند و به همین دلیل است که شرایط بسیار بحرانی نیست.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ