کد خبر: ۱۶۱۴۴۴
۱۴:۹ - ۱۳۹۹/۸/۲۶

افشاگری از رانت ۶۰ میلیارد تومانی برخی نوردکاران طی یک ماه
عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد اعلام کرد:

افشاگری از رانت ۶۰ میلیارد تومانی برخی نوردکاران طی یک ماه

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد با انتقاد از عدم نظارت بر عرضه محصولات نهایی فولادی از رانت ۶۰ میلیارد تومانی برخی نوردکاران در مهر ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، رضا شهرستانی ، گفت: برخی نوردکاران نورچشمی ، فقط طی مهر ماه سال جاری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان از طریق رانت به جیب زده اند و دائما در دولت، مجلس و سایر نهادها در حال رایزنی هستند!

وی افزود: این عده تمام سرمایه‌گذاری انجام شده برای احداث کارخانه را فقط با یک سال بهره‌مندی از این رانت عظیم بازگشت می‌دهند! به جای تمرکز بر عرضه فولاد میانی باید بر افزایش عرضه محصولات نهایی مورد استفاده مردم اصرار شود.

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ادامه داد: این نوردکاران ادعا می‌کنند، شمش‌ها را به صورت سلف خریداری کرده و هنوز تحویل نگرفته‌اند. حتی با فرض این ادعا با بررسی آمار و ارقام، میزان شمش فولادی که در مهر سال جاری تحویل نوردکاران شده ۴۸۰ هزار تن و میزان معامله محصولات نوردی ۲۲۲ هزار تن بوده است. در حالی که طبق مصوبات کارگروه تنظیم بازار، باید ۲۸۷ هزار تن محصول عرضه می شد.

شهرستانی گفت: ۶۵ هزار تن محصول در بورس کالا عرضه نشده و به طور خوش بینانه در بازار به فروش رسیده است. لذا با توجه به اختلاف حدود ۱۰۰۰ تومانی میلگرد در بورس کالا و بازار، رقمی حدود ۸۰۰ میلیارد تومان رانت آن هم فقط طی یک سال نصیب عده ای انگشت شمار می شود!

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ