کد خبر: ۱۶۱۶۰۵
۰:۰ - ۱۳۹۹/۹/۱

اثر چند محرک مثبت در پیش بینی بورس و دو گروه بزرگ و کوچک در اولبن هفته آذر
یک کارگزاری بررسی کرد:

اثر چند محرک مثبت در پیش بینی بورس و دو گروه بزرگ و کوچک در اولبن هفته آذر

یک کارگزاری با بررسی آخرین وضعیت بازارهای جهانی و ارز و اثر چند محرک مثبت ، وضعیت بورس و دو گروه بزرگ و کوچک در اولبن هفته آذر پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اولین روز ه و هفته آذر در حالی با حضور شاخص در نیمه کانال 1.3 میلیون واحدی و امیدواری فعالان به بهبود اوضاع شروع می شود که کارگزاری آبان درباره شرایط روزهای قبل و آینده اعلام کرد: بازار در هفته گذشته با روندی متفاوت، رشد قابل قبولی را تجربه کرد و از فضای افت چند ماه اخیر فاصله گرفت.

رشد قیمت ها در بازارهای کالایی از نفت تا فلزات اساسی، هماهنگی بیشتر ارکان اجرایی و افت تقاضا در بازارهای موازی از عمده دلایل اقبال به بازار سهام در هفته گذشته بود.

در بازارهای جهانی هم ، رشد قیمت محصولات فلزات اساسی و نفت ادامه دار شد و علاوه بر احتمال گشایش های تجاری پس از نتایج انخابات آمریکا، امید به پایان یافتن بحران بیماری کرونا در سال آینده و البته چشم انداز تورمی موجود، بازارها را با  رشد همراه کرده و به نظر می رسد به خصوص در بازارهای کالایی این افزایش تقاضا ادامه دار باشد.    

بازار ارز اما شاهد افت کم شیب قیمت ها بود و احتمالا این روند ادامه دار باشد.

در  بازار سهام نیز به نظر می رسد رشد قیمت ها ادامه داشته باشد و با توجه به تمایل تصمیم گیرندگان به ساماندهی بازار پول و نرخ بهره، چشم انداز جذب نقدینگی توسط بازار سهام مثبت ارزیابی می شود. رشد قیمت های جهانی، تمایل به بهبود روند قیمتی در شرکت های حاضر در صندوق پالایش یکم و گزارش های فعالیت ماهانه نمادها ، می تواند از محرک های بازار سهام در گروه های بزرگ باشد.

در گروه های کوچک تر احتمالا روند تک نمادها قابل توجه باشد و چرخش نقدینگی در بین گروه ها می تواند نوسانات مثبتی را در نمادهای با سرمایه پایین تر ایجاد کند.

به صورت کلی ، بازار سهام رفته رفته از فضای بحرانی چند ماه اخیر فاصله می گیرد و به مرور می توان به تحلیل محور شدن حرکت فعالین در بازار خوش بین بود. رشد کنونی بازار در روزهای میانی هفته می تواند با افت سرعت همراه شود که البته موضعی طبیعی است به ایجاد تعادل در بازار کمک خواهد کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ