کد خبر: ۱۶۱۶۲۷
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۹/۱

مجازات متخلفان بازارگردانی با سلب صلاحیت ۶ ماهه ۲۱ مدیر آغاز شد
معاون حقوقی سازمان بورس:

مجازات متخلفان بازارگردانی با سلب صلاحیت ۶ ماهه ۲۱ مدیر آغاز شد

معاون حقوقی سازمان بورس با بیان اینکه تعداد مدیران متخلف عدم اجرای مقررات بازارگردانی به ۱۵۷ نفر رسیده،گفت: ۲۱ مدیر به دلیل تمرد ۶ ماه سلب صلاحیت و به پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جعفر جمالی درخصوص شرکت های متخلفی که به امر بازارگردانی نپرداخته اند به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در ‌ادامه رسیدگی به پرونده های تخلفاتی بازارگردانی و بازار سازی به پرونده چهار ناشر رسیدگی شد که هر چهار شرکت در مرحله رسیدگی بدوی متخلف شناخته شدند.

وی افزود: ۲۱ نفر از مدیران به دلیل تمرد از اجرا یا اجرای ناقص مقررات از تصدی سمت مدیریت در ناشران اوراق بهادار، نهادهای مالی و تشکل‌های خود انتظام به مدت ۶ ماه سلب صلاحیت شدند. این ۲۱ نفر به علاوه شخص حقیقی مدیران به پرداخت جریمه نقدی نیز محکوم شدند. در ضمن به شرکت های شخص حقوقی که به عنوان ناشر به حساب می آیند  نیز اخطار کتبی ارسال شده که این محکومیت برای شرکت آنها  دارای آثار حقوقی است.

این مقام مسئول ادامه داد: تعداد مدیرانی که به دلیل عدم اجرای مقررات بازار گردانی تاکنون متخلف شناخته شده اند به ۱۵۷ نفر رسیده که از این مجموع ۳۱ ناشر (شخص حقوقی نیز تاکنون) اخطار کتبی دریافت کرده اند. از نظر سازمان بورس از آنجایی که جرایم ناچیز هستند اگر  مدیران شرکت ها تا پایان یک هفته ای به نسبت اخطار بی توجه باشند قطع به یقین تصمیم انضباطی برای آنها اتخاذ خواهد شد.

جمالی عنوان کرد: چناچه عدم تمکین و تمرد از مصادیق جرایم اقتصادی و یا اخلال اقتصادی باشد به قوه قضاییه  ارجاع خواهند شد تا در آنجا به پرونده آنها رسیدگی شود. از دستگاه حقوقی سازمان بورس درخواست می شود هرچه سریع تر نسبت به پرونده افرادی که سلب مسئولیت می کنند بپردازد تا دوباره شاهد اُفت شاخص بورس و زیان سرمایه گذاران نباشیم.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ