کد خبر: ۱۶۱۶۷۶
۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۹/۲

چند ابهام درباره راه اندازی تابلوی جدید فرابورس و بزرگ‌ترین مشکل
کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد:

چند ابهام درباره راه اندازی تابلوی جدید فرابورس و بزرگ‌ترین مشکل

کارشناس بازار سرمایه با اعلام چند ابهام درباره راه اندازی تابلوی جدید فرابورس با نام بازار هدف ، گفت: بزرگ‌ترین مشکل این است که باید برای این بازار تعریف درست‌تری شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،مجتبی معتمدنیا در مورد اعلام دیروز عضو شورای عالی بورس مبنی بر راه اندازی تابلوی جدید فرابورس با نام بازار هدف و با هدف پذیرش شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها به دنیای اقتصاد گفت : بازار هدف ، دارای ابهامات زیادی بوده و در شرایط فعلی بازار که مشکل نقدینگی دارد، راهگشا نخواهد بود و به نفع بازار نیست.

وی ادامه داد: هنوز اطلاعات زیادی درباره این ایده منتشر نشده و نمی‌توان به‌صورت قطعی اعلام نظر کرد اما قرار بود شرکت فرابورس حدود ۶ یا ۷ سال پیش چنین ساز و کاری را پیاده کند که بورس ایده نام داشت. همچنین قرار بود استارت‌آپ‌ها قبل از شروع کار، تامین مالی را از طریق این ساز و کار انجام دهند ولی تنها دو سه معامله روی تابلو صورت گرفت!

این کارشناس بازارسرمایه افزود:سیاست‌گذاران نباید برای مقاصد ریاستی و مدیریتی ، چنین اخباری را مطرح کنند که هنوز اقدام کارشناسی نشده و به نفع بازار نیست. چرا که باید چارچوب‌‌ها و نوع سرمایه‌گذاری حقیقی‌ها ، مشخص و محدودیت‌‌هایی برای سرمایه‌گذاری و فروش سهام در بازار هدف گذاشته شود. چون استراتژی این بازار استراتژی بلندمدت است.

معتمدنیا تاکید کرد: یکی از پیامدهای بازار هدف می‌تواند خروج مقداری از نقدینگی بازار باشد و تشکیل این بازار شاید در میان‌مدت به نفع بسیاری از استارت‌آپ‌ها باشد ولی قطعا در شرایط کوتاه‌مدت به نفع بازار نخواهد بود. بزرگ‌ترین مشکل این است که باید برای بازار هدف تعریف درست‌تری انجام شود چون شرکت‌های کوچک می توانند در بازار sme حضور داشته باشند که چند شرکت هم پذیرش شده اند .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ