کد خبر: ۱۶۱۷۵۲
۰:۰ - ۱۳۹۹/۹/۴

اهمیت صنعت خودرو با چندآمار از
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت اعلام کرد:

اهمیت صنعت خودرو با چندآمار از "خودرو و خسایا" /درخواست تغییر روش تامین مالی

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت با اعلام اهمیت صنعت خودرو با تکیه بر چند آمار از ایران خودرو و ساپیا، خواهان استفاده از روش های جدید تامین مالی به دلیل مشکلات بانک ها شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید زرندی در جلسه با مدیرعامل ایران خودرو، ضمن اشاره به موفقیت های اخیر این شرکت بورسی در افزایش تولید و عرضه محصولات گفت: از خودروسازان انتظار می رود مشابه خودروسازان بزرگ جهان خدمات ارایه کنند اما باید دید آیا شرایط تولید نیز مشابه و مساوی است؟

وی افزود: تصمیم گیری و کار در شرایط فعلی سخت تر از هر زمان دیگر است و باید ابتکار عمل هایی در پیش گرفت که شرایط به درستی مدیریت شود. حمل و نقل عمومی از جمله ضروریات مهم و اساسی مردم بوده و باید در این بخش برنامه های جدی به اجرا گذاشته شود.

این مقام مسئول ادامه داد: درحالی خودروسازی صنعت مهمی بشمار می رود که بیش از ۱۲ درصد ارزش ستانده ،‌ ۱۲ درصد اشتغال و حداقل ۱۵ میلیارد دلار کاهش ارزبری توسط ایران خودرو سایپا ،‌ اهمیت این صنعت را مضاعف کرده است. از سوی دیگر حساسیت مردم بر این صنعت با بخش های دیگر قابل مقایسه نیست.

زرندی با اشاره به مشکلات و موانع در مسیر تامین مالی از طریق بانک ها بر استفاده از روش های نوین مالی تاکید کرد و گفت:‌ باید روش های جدید تعریف شده و با ایجاد اعتماد در مردم، نقدینگی جامعه را به سمت تولید هدایت کرد.

وی ثبت رکوردهای متعدد تولید در ایران خودرو تحسین کرد و گفت: سال گذشته آمار روزانه تولید ایران خودرو به کمتر از ۵۰۰ دستگاه رسیده بود اما در حال حاضر افزایش قابل توجهی یافته است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ