کد خبر: ۱۶۱۸۰۶
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۹/۴

دستور جدید ترامپ برای اخذ وثیقه ۱۵ هزار دلاری از مسافران ۲۴ کشور
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد:

دستور جدید ترامپ برای اخذ وثیقه ۱۵ هزار دلاری از مسافران ۲۴ کشور

وزارت خارجه آمریکا از دستور ترامپ برای اخذ وثیقه ۱۵ هزار دلاری از مسافران توریستی و تجاری ۲۴ کشور از جمله ایران برای ورود به آمریکا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: با دستور ترامپ از امروز تا ۲۴ ژوئن(خرداد) سال آینده میلادی، مسافران ۲۴ کشور شامل ایران، کنگو، لیبریا،‌ جمهوری چاد، سودان، آنگولا، بروندی، جیبوتی و اریتره،افغانستان، بوتان، سوریه، لائوس، یمن و...که قصد سفر تجاری یا گردشگری به آمریکا را دارند، باید برای ورود وثیقه ۱۵ هزار دلاری پرداخت کنند.

بر اساس این گزارش، طبق اظهارات ترامپ، برنامه آزمایشی شش ماهه با هدف آزمایش امکان جمع آوری چنین وثیقه‌هایی انجام می‌شود و به عنوان یک بازدارنده دیپلماتیک برای جلوگیری از اقامت بیش از حد دارندگان گذرنامه های تجاری و توریستی اجرایی خواهد شد.

وی در طول چهار سال ریاست جمهوری اعمال محدودیت‌ها علیه مهاجرت را در راس کار قرار داده است. در حالی که جو بایدن وعده داد، بسیاری از سیاست‌های مهاجرتی دولت پیشین را تغییر خواهد داد اما ممکن است، چندین ماه یا سال طول بکشد.

وثیقه به ماموران کنسولگری آمریکا اجازه می‌دهد، توریست‌ها و مسافران تجاری را از کشورهایی که میزان اقامت بیش از حد آنها در ۲۰۱۹، ۱۰ درصد یا بیشتر بوده به پرداخت وثیقه قابل استرداد ۵، ‌۱۰ یا ۱۵ هزار دلاری مجبور کنند.

ماموران کنسولی آمریکا از این الزام جدید بسیار ناراضی هستند. چراکه روند رسیدگی به وثیقه‌ها از سوی مسافران خارجی دست و پاگیر و زمان بر است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ