کد خبر: ۱۶۱۸۱۰
۰:۰ - ۱۳۹۹/۹/۵

کاهش ۴۸ و ۳۱ درصدی معاملات مسکن / خریداران منتظر افت قیمت
رئیس اتحادیه مشاوران املاک خبر داد:

کاهش ۴۸ و ۳۱ درصدی معاملات مسکن / خریداران منتظر افت قیمت

رئیس اتحادیه مشاوران املاک از کاهش ۴۸ و ۳۱ درصدی معاملات ملکی در تهران و سایر استان ها طی یک ماه گذشته خبر داد و گفت: خریداران در انتظار افت بیشتر قیمت ها هستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مصطفی قلی خسروی در خصوص آخرین وضعیت معاملات مسکن به ایسنا گفت: در آبان سال جاری تعداد ۵۰۷۲ فقره قرارداد خرید و فروش ملک در تهران به امضا رسید که نسبت به مهر و ماه مشابه سال گذشته کاهش ۴۸و ۱۲ درصدی داشته است.

وی افزود: در سایر شهرها نیز طی این مدت بالغ بر ۴۴ هزار و ۳۳۹ مبایعه نامه منعقد شد که از افت ۳۱ درصد نسبت به مهر سال جاری و رشد ۶۷ درصد نسبت به آبان سال گذشته حکایت دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: طبق آمار سامانه ثبت املاک، طی این مدت ۱۶ هزار و ۵۸۳ اجاره نامه در تهران به ثبت رسید که نسبت به مهر ماه کاهش ۱۰ درصدی و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۶ درصد افزایش داشته و در سایر شهرها ۹ درصد کمتر از مهرماه سال جاری و ۲۷۳ درصد بیشتر از آبان سال گذشته بوده است.

خسروی گفت: با توجه به امیدواری هایی که نسبت به آینده اقتصاد ایجاد شده، افت قیمت ارز و کاهش نرخ های پیشنهادی مسکن شاهد افزایش عرضه و کاهش تقاضا در بازار املاک بودیم که به افت معاملات منجر شد. تقاضای بالقوه ای در بازار وجود دارد اما بسیاری از متقاضیان در انتظار افت بیشتر قیمت ها هستند.

وی افزود: در تهران قیمت مسکن حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است. به کسانی که قصد سرمایه گذاری در بازار مسکن را دارند، توصیه می شود ضمن بررسی قیمت ها پس از ارزیابی شرایط واحد مسکونی مورد نظر اقدام به خرید کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ