کد خبر: ۱۶۱۸۲۸
۰:۴ - ۱۳۹۹/۹/۵

گلایه سهامداران حقیقی

گلایه سهامداران حقیقی "غپینو" از مالکان عمده/ یک مقایسه و اثر خنثی طرح ملی

برخی سهامداران حقیقی پارس مینو با اشاره به اثر خنثی طرح ملی و روند قیمت این سهم از مالکان اصلی این شرکت گلایه و سئوالاتی مطرح کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، برخی سهامداران حقیقی شرکت پارس مینو که با سرمایه 662.2 میلیارد تومانی در بازار اول معاملات بورس حضور دارد، اقدام به انتشار اطلاعاتی درخصوص عملکرد سهامدار عمده کردند که بدون تایید یا رد ، توسط بورس پرس منتشر و انتظار می رود مالکان اصلی این شرکت یعنی خودكفايي آزادگان و صنعتی مینو اقدام به ارایه توضیح کنند.

مقایسه معاملات دو سهم "غپینو و غصینو" در روزهای اخیر

۱- "غپینو‌" : با خبر بهره برداری از طرح استحصال کاکائو (پروژه ملی و مهم) ۱۱ آبان با قیمت پایانی ۶۶۲ تومان متوقف و ۲۰ آبان با قیمت ۶۷۲ تومان بازگشایی شد و با رشد ۵.۸ درصدی و قیمت پایانی ۷۰۱ تومان معاملات به پایان رسید.

۲- "غصینو" : ۱۱ آبان با اعلام خبر انتقال به بازار معاملات فرابورس با رشد ۱۳.۴ درصدی در قیمت ۳۸۰۵ تومان بازگشایی شد. قیمت روز معاملاتی قبل ۳۳۵۳ تومان .

مقایسه قیمت دو سهم در ۳ آذر

۱- "غپینو" : ۶۴۲ تومان با حدود ۱۷ درصد افت نسبت به سقف قیمت بعد از بازگشایی ظرف ۱۰ روز کاری( ارزش بازار ۴.۲ هزار میلیارد تومان)

۲- "غصینو" : ۵۲۹۴ تومان با حدود ۴۰ درصد رشد نسبت به روز بازگشایی ظرف ۱۶ روز کاری ( ارزش روز بازار ۲۲.۸ هزار میلیارد تومان)

نکته بسیار مهم و حائز اهمیت:

شرکت پارس مینو از پروژه استحصال کاکائو خبر داد که در سطح رسانه ملی و با عنوان پروژه ملی و خودکفایی در صنعت غذا هم منتشر شد. رفتار دو‌گانه و متناقض سهامدار عمده که وظیفه اصلی آن حفظ ارزش شرکت و حفاظت از حقوق سهامدار است جای تعجب و بحث دارد . زیرا ۲۱ آبان ( روز معاملاتی پس از بازگشایی "غپینو") با فروش بلوکی ۲ میلیون و ۷۳۱ هزار سهم ، تیک قرمز فروش سهم در قسمت سهامداران عمده موجب ایجاد ترس و جو فروش برای سهامداران خرد شد.

صندوق معیار از ۲۷ مهر به عنوان بازارگردان "غپینو و غصینو" انتخاب شده و گویا این معامله بلوکی بین صنعتی مینو و صندوق اعتبار بوده است.

سوال اینجا است سهامدار عمده در بازار سراسر منفی، نماد "غصینو" را فقط با خبر انتقال به بازار بالا با رشد ۱۳ درصدی و حمایت بازگشایی می کند و با حمایت مداوم کام سهامداران این شرکت را با رشد ۴۰ درصدی پس از بازگشایی شیرین می کند!!!

ولی با بهانه بازار منفی "غپینو" با وجود راه اندازی یک‌پروژه ملی مهم که باعث افتخار صنعت غذا و ‌هر ایرانی است صرفاً با رشد ۵ درصدی سهم به تابلوی معاملات بازمی گردد و با حرکت سهامدار عمده در روز بعد و تهییج سهامداران خرد عامل افت ۱۶ درصدی سهم می شود.

طبق نامه منتشره ۱۸ آبان، شرکت پارس مینو از محل فروش مازاد دانه کاکائو قادر به شناسایی سود ۲۷.۸ میلیارد تومانی است که معادل ۲۴ درصد سود خالص سال ۹۸ و و کاهش ۵۹ میلیارد تومان بهای تمام شده است!!!!

رفتار سهامداران عمده و‌ مدیران شرکت، متفاوت در شرکت دیگر این گروه بوده و موجب پایین ماندن ارزش شرکت "غپینو" شده است. طرح استحصال دانه کاکائو یک طرح ملی است که پس از ۱۴ سال و با وجود تحریم ها با همت متخصصان داخلی به بهره برداری رسیده و رفتار قیمت و سرکوب سهم  ناسپاسی از نیروهای زحمتکش این شرکت است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ