کد خبر: ۱۶۱۸۷۵
۰:۰ - ۱۳۹۹/۹/۶

مسئولان و مدیران یک سال قبل از اتمام مسئولیت و سه سال بعد ممنوع خروج شدند
با تصویب مجلس :

مسئولان و مدیران یک سال قبل از اتمام مسئولیت و سه سال بعد ممنوع خروج شدند

طرح ممنوعیت خروج مسئولان و مدیران یک سال قبل از اتمام مسئولیت تا سه سال بعد از مفنک شدن توسط مجلس تهیه و تدوین شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، طرح ممنوعیت خروج مسئولان و مدیران در ۶ ماده در مجلس تهیه و تدوین شد که بر اساس آن تا سپری شدن مراحل قانونی امکان خروج از کشور را ندارند.

ماده ۱: مدیرانی شامل این طرح  می‌شوند که در آیین نامه ذیل اصل ۱۴۲ قانون اساسی یا همان آیین نامه ثبت اموال مسئولین اسامی آنها ذکر شده است.

ماده ۲: مدت زمان انجام این طرح در یک سال آخر مسئولیت اشخاص حقوقی و تا سه سال بعد از اتمام مسئولیت وی خواهد بود.

ماده ۳: طبق این طرح افراد مشمول ماده یک، باید ضمن شفاف سازی و ثبت اموال در سامانه ثنا قوه قضاییه از هر گونه فروش و خروج اموال از کشور خودداری کنند.

ماده ۴ :خروج شخص مسئول مشروط به اجازه نهادهای نظارتی و امنیتی شامل قوه قضاییه، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و اطلاعات نیروی انتظامی است.

تبصره: در صورت ضرورت برای خروج از کشور، شخص باید با هماهنگی کامل و اجازه کتبی از نهادهای نظارتی و روشن بودن اهداف سفر و تاریخ رفت و برگشت سفر را انجام دهد تا پس از پایان مدت ممنوعیت خروج و رسیدگی به اموال آنها از موضوع این طرح خارج شود.

ماده ۵ : اموال مورد بررسی در این طرح، شامل همان اموالی است که آیین نامه ذیل اصل ۱۴۲ قانون اساسی یا آیین نامه ثبت اموال مسئولین تعیین کرده است.

ماده ۶: اولویت اجرای این طرح با افراد دو تابعیتی یا مدیرانی که خویشاوندان نزدیک آنها در خارج از کشور به سر می برند، خواهد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ