کد خبر: ۱۶۱۸۸۶
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۹/۷

حمایت اتاق ایران از شیوه‌نامه ساماندهی زنجیره فولاد

حمایت اتاق ایران از شیوه‌نامه ساماندهی زنجیره فولاد

اتاق بازرگانی شیوه‌نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد را گامی مهم در حفظ منافع ملی ،قطع رانت، ایجاد توازن در زنجیره ارزش آهن و فولاد و کاهش دخالت‌های دستوری دولت در قیمتگذاری اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اتاق بازرگانی ایران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: ابلاغ شیوه‌نامه جدید ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد از سوی ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، گامی مهم در حفظ منافع ملی ،قطع رانت و ایجاد توازن در زنجیره ارزش آهن و فولاد به‌عنوان حوزه بزرگ سرمایه‌ گذاری محسوب می شود.

بر اساس این شیوه‌نامه که طبق نظرات کارشناسی اتاق بازرگانی است با کاهش دخالت‌های دستوری دولت، قیمت بر مبنای رقابت در بورس کالا کشف و تعیین خواهد شد.

اتاق ایران تیر سال جاری به درخواست وزارت صنعت گزارش جامعی درباره قیمت‌گذاری زنجیره‌آهن و فولاد منتشر و نسبت به کاهش شدید سرمایه‌گذاری در صنایع بالادستی (معادن سنگ‌آهن، کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی)، عدم سوددهی معادن بزرگ ،زیان دهی و تعطیلی معادن کوچک به دلیل فروش محصولات تا 50 درصد ارزان‌تر از نرخ‌های جهانی، کاهش بهره‌وری کارخانجات فولاد به دلیل بهره‌گیری از نهاده ارزان در پی دخالت دولت در قیمت‌گذاری و صادرات محصولات زنجیره آهن و فولاد هشدار داده بودند.

همچنین تاکید شده بود جلوگیری از تداوم وجود رانت در قیمت‌گذاری محصولات، حذف واسطه‌ها، حمایت از معادن کوچک و متوسط به‌عنوان ایجادکنندگان حجم اصلی اشتغال این حوزه و در نهایت جلوگیری از ایجاد شوک قیمتی به بخش فولاد برای دستیابی به توازن و توسعه بلندمدت زنجیره آهن و فولاد ضروری است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ