کد خبر: ۱۶۱۹۲۶
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۹/۸

پاسخ وزیر بهداشت به ادعای احمدی‌نژاد درباره دریافت پول از سازمان جهانی

پاسخ وزیر بهداشت به ادعای احمدی‌نژاد درباره دریافت پول از سازمان جهانی

وزیر بهداشت ادعای احمدی نژاد مبنی بر اخذ مبالغی از سوی سازمان جهانی بهداشت برای آزمایش داروهای کرونا در ایران را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایلنا، سعید نمکی در نامه ای با اشاره به ادعای محمود احمدی‌نژاد در فضای مجازی مبنی بر اخذ مبالغی از سوی سازمان جهانی بهداشت جهت آزمایش داروهای مربوط به کرونا،اعلام کرد: ایران به‌عنوان عضوی متعهد به اعلام نتایج اثربخشی روش‌ها و داروهای به کارگرفته سازمان جهانی بهداشت است و اثرات دارویی که در جهان همزمان مصرف می‌شد همچون رمدسیویر و برخی داروهای دیگر، قرار بود به این سازمان  اعلام شود.

هیچ دارویی که همزمان در سایر نقاط جهان همچون آمریکا، اروپا و آسیا مصرف نشود در ایران برای آزمایش روی بیماران مصرف نشده است .بررسی کارآزمایی بالینی دارویی که توسط دانشمندان داخلی از منابع گیاهی و شیمیایی انجام و وارد مطالعه انسانی و منجر به صدور پروانه شده از این قاعده مستثنی است.

هیچ وجهی برای این موارد به ایران پرداخت نشده و هدایای دارویی و تجهیزات پزشکی مورد مصرف همزمان در جهان امری متداول است که با نیت خیر خواهانه در شرایط اضطراری صورت می‌گیرد که در بین آنها نیز چنین مواردی وجود نداشته است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ