کد خبر: ۱۶۱۹۳۷
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۹/۸

رضایت معاون وزیر از عملکرد بانک ملت با سود ۷ هزار میلیاردی + برنامه های آتی
در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره رخ داد:

رضایت معاون وزیر از عملکرد بانک ملت با سود ۷ هزار میلیاردی + برنامه های آتی

معاون وزیر اقتصاد و مدیر امور مالی بانک ملت از شناسایی بیش از ۷ هزار میلیارد تومان سود خالص این بانک و عملکرد ۷ ماهه و برنامه های آتی خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس معمارنژاد در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک ملت با اشاره به شناسایی بیش از هفت هزار میلیارد تومان سود خالص از سوی این بانک در هفت ماهه گفت: پیگیری فراگیری مالی از سوی مرکز تحقیقات و تحول بانک ملت در کشورهایG۲۰ در حال انجام است و در ایران هم باید به سرعت عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین ابزارها در این زمینه، بانکداری دیجیتال و خدمات ارائه شده از طریق آن است بر ضرورت افزایش سواد مالی تاکید کرد و افزود: بانک ملت به عنوان یک بانک خصوصی می تواند برنامه هایی را برای افزایش سواد مالی مردم در دستور کار قرار دهد و به عملیاتی شدن فراگیری مالی کمک کند و بر تعداد مشتریان و حتی جمع آوری پس اندازهای خرد مردم برای بکار گرفتن در عرصه تولید بیفزاید.

معمارنژاد با اشاره به اینکه فعالیت های ارزی همیشه به عنوان یکی از مزیت های اصلی بانک ملت مطرح بوده از مدیران بانک خواست تا همچنان روی این محور برنامه ریزی های لازم را داشته باشند و گزارش عملکرد را در این زمینه به وزارت اقتصاد ارائه دهند. "وبملت" پیشتاز در عرصه بانکداری الکترونیک است و امید می رود با تلاش هایی که در زمینه اجرایی شدن بانکداری دیجیتال صورت گرفته، بانک ملت در این حوزه نیز به عنوان بانک پیشرو باقی بماند.

محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت نیز گزارش عملکرد ۷ ماهه این بانک را بسیار مطلوب خواند و گفت: در طول سه سال گذشته، شفاف سازی صورت های مالی در تمامی بخش ها در دستور کار قرار داشته و بانک بطور کامل از ناترازی مالی خارج شده است. امید می رود بانک بتواند در ماه های باقیمانده سال، عملکرد به مراتب بهتری را به ثبت برساند.

کاظم چاوشی مدیر امور مالی بانک ملت هم گزارشی از عملکرد این بانک در ۷ ماه سال ارائه کرد و گفت: سهم از بازار این بانک از مصارف نظام بانکی از ۲۵ به ۳۲ درصد افزایش یافته و بانک ملت رتبه نخست را در زمینه مصارف به خود اختصاص داده است.

وی به رشد ۴۵ درصدی تسهیلات اعطایی اشاره کرد و افزود: نسبت مطالبات به مصارف بانک با کاهش روبرو شده و فروش املاک و اموال مازاد و سهام این بانک نیز روند صعودی داشته است. اقلام کلیدی عملکرد در حوزه سودآوری شامل خالص تراز عملیاتی، خالص درآمدکارمزدی، سود خالص و سود هر سهم رو به بهبود بوده است.

این مقام مسئول ادامه داد: بهبود نسبت کفایت سرمایه و افزایش سرمایه نظارتی، عدم اضافه برداشت از منابع بانک مرکزی و حضور مفید در بازار بین بانکی، حمایت از منافع سپرده گذاران و پرداخت ما به تفاوت سود قطعی نسبت به سود علی الحساب تا ۳.۳ درصد، توسعه و نوآوری درمحصولات و راه اندازی سامانه تسهیلات فرابانک برای نخستین بار در نظام بانکی از دیگر دستاوردهای بانک ملت در سال جاری است.

چاوشی از پیشرفت مطلوب در پروژه نقشه راه تحول دیجیتال خبر داد و گفت: افزایش قیمت سهام در ۷ ماهه گذشته، افزایش ۳۱۴ درصدی سرمایه در سال ۹۹، تشکیل کمیته جهش تولید، ایجاد کارگروه های تخصصی تسهیلات خرد، متوسط و کلان، شناسایی و احیای شرکت های تولیدی و آسیب شناسی فرآیند تامین مالی فعالیت های بخش تولید از دیگر اقدامات بانک است.

وی از عملیاتی کردن بانکداری باز به عنوان یکی از اجزای سند نقشه بانکداری دیجیتال و پیگیری، ثبت افزایش سرمایه از محل سود تسعیر سال های ۹۷ و ۹۸ ، پیگیری اخذ پذیرش و عرضه اولیه سهام شرکت های قابل واگذاری بانک، تامین مالی و تدوام حمایت از شرکت های تولیدی و دانش بنیان، پیاده سازی و بهره برداری از فازهای دوم و سوم کُربانکینگ (CoreBanking)، توسعه فرابانک و بانکداری دیجیتال، طراحی معماری مدیریت منابع انسانی هوشمند به عنوان برنامه های آتی نام برد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ