کد خبر: ۱۶۱۹۴۴
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۹/۸

 تهران و ایلام در صدر بیشترین و کمترین تورم ماهانه آبان
مرکز آمار اعلام کرد:

تهران و ایلام در صدر بیشترین و کمترین تورم ماهانه آبان

طبق اعلام مرکز آمار، بیشترین و کمترین نرخ تورم ماهانه خانوارها در آبان مربوط به استان های ایلام و تهران با ٨.٨ و ٣.٢ درصد بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مرکز آمار ایران اعلام کرد: شاخص قیمت مصرف کننده به تفکیک استان ها در آبان ماه برای خانوارها به ٢٧٥.٠ (١٠٠=١٣٩٥) رسید که نسبت به ماه قبل ٥.٢ درصد افزایش داشته و بیشترین و کمترین نرخ تورم ماهانه خانوارها مربوط به استان ایلام و تهران با ٨.٨ و ٣.٢ درصد بوده است.

بر اساس این گزارش، درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارها ٤٦.٤ درصد و بیشترین و کمترین نرخ تورم مربوط به استان های کرمانشاه و قم با ٥٤.٥ و ٤٢.٩ درصد است.

طی این مدت نرخ تورم یکساله برای خانوارها به عدد ٢٩.٠ درصد رسید که بیشترین و کمترین آن مربوط به استان هرمزگان و آذربایجان غربی با ٣٤.٢ و ٢٥.٤ درصد بوده است.

خانوارهای شهری

در آبان سال جاری عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری به ٢٧٢.٦ رسید که نسبت به ماه قبل ٤.٧ درصد افزایش داشت. بیشترین و کمترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان ایلام و تهران با ٧.٨ و ٣.١ درصد و درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ٤٥.٧ درصد است.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان کرمانشاه با ٥٣.٩ و کمترین مربوط به استان مازندران با٤٢.١ درصد است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به آبان ٩٩ برای خانوارهای شهری به ٢٩.٠ درصد رسید که بیشترین و کمترین مربوط به استان هرمزگان،آذربایجان غربی و خراسان رضوی با ٣٣.٩ و ٢٥.٤ درصد بوده است.

خانوارهای روستایی

همچنین در این مدت عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١٠٠=١٣٩٥) به ٢٨٨.٦ رسید که نسبت به ماه قبل ٧.٦ درصد افزایش داشته است. بیشترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان های ایلام و سیستان وبلوچستان با ١٣.٧ و ٤.٢ درصد بوده و درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ٥٠.٣ درصد است.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان بوشهر با ٦٠.٤ و کمترین مربوط به استان تهران با ٤١.٨ درصد است. نرخ تورم دوازده ماهه نیز به ٢٨.٨ درصد رسید که بیشترین و کمترین آن مربوط به استان هرمزگان و خوزستان با ٣٤.٨ و ٢٣.٩ درصد بوده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ