کد خبر: ۱۶۱۹۴۶
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۹/۸

پیش بینی عبور شاخص از خط مقاومت ۱.۴ میلیونی + رشد و اقبال سه گروه مهم

پیش بینی عبور شاخص از خط مقاومت ۱.۴ میلیونی + رشد و اقبال سه گروه مهم

پیش بینی می شود در معاملات فردا شاخص به راحتی از محدوده ۱.۴ میلیون واحدی عبور کند و سه گروه مهم مستعد رشد و با اقبال بازار همراه شوند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت مشاور سرمایه گذاری ابن سینا مدبر (اماکو) با بررسی روند معاملات اولین روز کاری این هفته بازار سهام اعلام کرد: امروز شاخص کل با رشدی معادل 23 هزار واحد به کانال یک میلیون و 390 هزارتایی رسید. ارزش معاملات بورس و فرابورس 16 و 6 هزار میلیارد تومان بود .

امروز گروه پالایشی همچنان در صدر توجه بود. علاوه بر آن گروه های فولادی و پتروشیمی نیز مورد اقبال قرار گرفتند. به نظر می رسد در مقطع فعلی گروه فولادی بتواند رشدی خوبی را به ثبت برساند.

همچنان امروز 159 میلیارد تومان ورود پول حقیقی داشتیم که انتظار می رود با ورود شاخص کل به کانال یک میلیون و 400 هزارتایی شرایط برای رشدی ممتد هموارتر خواهد شد و کم کم پول های پارک شده به بورس ورود می کنند در شرایطی که در بازارهای رقیب رکودی فراگیر را شاهد هستیم، اقبال به بورس بیشتر خواهد شد.

گروه زراعت نیز چند روزی است که بیشترین بازدهی را نصیب خریداران کرده و در خرید و فروش این گروه پس از رشدهای خوب اخیر باید دقت کافی را مبذول داشت.

در بازارهای رقیب دلار میل به کاهش داد اما حفظ سطوح فعلی نکته مهمی است که این روزها شاهد آن هستیم . به نظر می رسد دلار در چند ماه پیش رو تا پایان سال بتواند در کانال 24 تا 27 هزارتومان نوسان کند و دیگر شاهد ریزش یا صعود عجیبی برای آن نخواهیم بود. 

سکه نیز پس از رشد تا محدوده 17 میلیون تومانی به سطوح 10 میلیون تومانی رسیده و هر گرم طلا یک میلیون و 42 هزار تومان معامله می شود. انس طلا نیز 1787 دلار است.

در بازارهای جهانی قیمت ها روند صعودی خوبی گرفته اند. نفت برنت 48.28 دلار ، مس 7508 دلار و روی 2809 دلار داد و ستد می شود . اسلب و بیلت صادراتی ایران به 440 تا 450 دلار رسیده اند و به نظر همچنان شرایط برای ادامه صعود قیمت های جهانی مهیا است.

پیش بینی معاملات فردا

به نظر می رسد در معاملات یکشنبه، شاخص به راحتی از محدوده 1.4 میلیون واحدی عبور کند و رشدی بین 200 تا 300 هزار واحدی برای نماگر بازار در مقطع فعلی انتظار می رود . گروه های فلزاتی، پتروشیمی و پالایشی مستعد رشد هستند. هرچند گروه های کوچکتر بازاز نیز  در برخی نمادها ظرفیت رشد خوبی دارند.

بررسی چند رویداد

لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: رسیدگی به لوایح چهارگانه FATF رها نشده و یک کارگروه مشترک با نهادهای ذی‌ربط تشکیل خواهیم داد تا برای ادامه کار به توافق برسیم.

بانک تسویه بین‌الملل در گزارشی با اشاره به بازگشت احتمالی آمریکا به برجام در دوره ریاست جمهوری جو بایدن پیش‌بینی کرد با وجود بحران ناشی از کرونا و محدودیت سرمایه‌گذاری‌های خارجی، اقتصاد ایران سال آینده رشد ۴.۴ درصدی را تجربه کند و سه سال رشد منفی این کشور به پایان برسد.

بر اساس شنیده‌ها در جلسه معاون اقتصادی رئیس جمهور با مدیران و فعالان صنعت فولاد و مسئولان بورس، بخشی از شیوه‌نامه جدید بازار فولاد
اصلاح و مقرر شد بخش دیگری از آن در جلسه بعدی که به میزبانی نهاوندیان تشکیل می‌شود، مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

اوپک پلاس از مذاکرات غیررسمی آنلاین امروز پیش از برگزاری نشست رسمی وزیران در دوشنبه و سه شنبه هفته جاری خبر داد.

علی علاوی معاون نخست وزیر و وزیر دارایی عراق درباره خروج احتمالی امارات از اوپک و افزایش تولید نفت لیبی به ۱.۵ میلیون بشکه در روز گفت: این دو موضوع، عوامل مختل کننده ای هستند که باید مورد رسیدگی اوپک قرار گیرند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ