کد خبر: ۱۶۱۹۸۶
۱۲:۰ - ۱۳۹۹/۹/۹

هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به حساب بورس واریز شد
رییس هیات عامل صندوق تثبیت بازار:

هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به حساب بورس واریز شد

رییس هیات عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه از واریز هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به این صندوق خبر داد و گفت: در صورت موافقت با درخواست رقم بیشتر به زودی مبالغ جدیدی هم واریز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد ابراهیم آقابابایی به ایرنا گفت: قراردادی که از چند وقت گذشته با موضوع سپرده گذاری صندوق توسعه ملی در صندوق تثبیت بازار سرمایه مطرح شده بود با برخی از مشکل ها و ابهام‌ها از طرف صندوق توسعه ملی همراه بود که منجر به تاخیر در زمان اجرای آن شد. صندوق توسعه ملی قرار شد تا در چند بخش منابع را به صندوق تثبیت بازار سرمایه اختصاص دهد. منابع اختصاص داده شده به نوعی تسهیلات است که بازپرداخت آن سالانه و با نرخ بهره ۱۲ درصد است.

وی افزود: صندوق توسعه ملی در بخش نخست هزار میلیارد تومان نزد صندوق تثبیت بازار سرمایه با نرخ سود ۱۲ درصد و به مدت پنج ساله سپرده گذاری کرده که زمان تعیین شده قابل تمدید خواهد بود. این اتفاق می‌تواند برای بازار سرمایه مثبت باشد و در شرایط ضروری برای افزایش نقدشوندگی و بازارگردانی سهام استفاده شود. صندوق تثبیت بازار سرمایه تعهد به بازپرداخت اصل منابع در پایان سررسید و سود حاصل از آن را دارد.

آقابابایی ادامه داد: صندوق تثبیت بازار سرمایه درخواست رقم بیشتری را به صندوق توسعه ملی داده و در صورت موافقت به زودی مبالغ جدیدی هم واریز خواهد شد. این منابع پنج شنبه ۶ آذرماه به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شد و هنوز نقشی در رشد بازار سرمایه نداشته است. سازمان بورس با تصویب شورای عالی بورس مقرر کرد مبلغ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان را به صندوق تثبیت بازار سرمایه تخصیص دهد که تحقق این موضوع در هفته‌ های قبل منجر به فعالیت صندوق در بازار و کمک به بازگشت روند صعودی شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ