کد خبر: ۱۶۱۹۹۵
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۹/۹

نرخ سود بازار بین بانکی در آبان‌ از ۲۳.۲ به ۲۰.۷ درصد رسید
بانک مرکزی :

نرخ سود بازار بین بانکی در آبان‌ از ۲۳.۲ به ۲۰.۷ درصد رسید

طبق اعلام بانک مرکزی در عملیات بازار باز ،نرخ سود بین بانکی از ۸ تا ۲۹ آبان‌ طی روندی کاهشی از ۲۳.۲ به ۲۱.۶ و در ۶ آذر به ۲۰.۷ درصد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک مرکزی با انتشار گزارشی اعلام کرد: در آبان‌ سال جاری چهار مرتبه عملیات بازار باز با هدف تزریق نقدینگی به بازار بین‌بانکی انجام شد که به دنبال آن نرخ سود بازار بین بانکی از ۸ تا ۲۹ آبان‌ طی روندی نزولی از ۲۳.۲ به ۲۱.۶ و در ۶ آذر به ۲۰.۷ درصد رسیده است.

بر اساس این گزارش، عملیات اول به صورت خرید قطعی اوراق بدهی دولتی بود که طی آن ۱.۱ هزار میلیارد تومان اوراق از دو بانک خریداری شد. سه عملیات بعدی در قالب توافق بازخرید انجام شد که حجم معاملات در آنها  ۹۸۰، ۲.۶ و ۳.۵ هزار میلیارد تومان بوده است.  

کل معاملات مربوط به عملیات بازار باز با استفاده از توافق بازخرید در حدود ۷.۲ هزار میلیارد تومان با سررسید ۱۴ روزه بود که مانده آن در پایان آبان‌ ۶.۲ هزار میلیارد تومان است.

در آبان‌ سال جاری طی ۸ روز، چهار بانک برای دریافت اعتبار قاعده‌مند در نرخ سقف دالان (۲۲ درصد) به بانک مرکزی مراجعه کردند که مبالغ درخواستی در همان روز در قالب توافق بازخرید به بانک‌های متقاضی اعطا شد. اعتبارگیری این بانک‌ها حدود ۹.۴ هزار میلیارد تومان بوده که مانده آن در پایان ماه بالغ بر ۱.۱ هزار میلیارد تومان است. کل مانده تزریق ذخایر بانک مرکزی با توافق بازخرید در بازار بین‌بانکی در پایان آبان‌ سال جاری ۷.۴ هزار میلیارد تومان بوده است.

عملیات بازار باز در هفته‌های آتی به گونه‌ای تداوم خواهد داشت که نرخ سود بازار به نرخ سود سیاستی نزدیک‌تر و نوسانات محدودتر شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ