کد خبر: ۱۶۲۰۲۲
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۹/۱۰

جزئیات جدید از ترور سه دقیقه ایی شهید فخری‌زاده / سه واکنش داخلی و خارجی

جزئیات جدید از ترور سه دقیقه ایی شهید فخری‌زاده / سه واکنش داخلی و خارجی

جزئیاتی جدید از ترور سه دقیقه ایی شهید فخری‌زاده توسط یک رسانه همراه با سه واکنش داخلی و خارجی منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از فارس، یک روز پس از حادثه ترور شهید فخری‌زاده، جزئیات تازه‌ای از این عملیات تروریستی منتشر شد. ماشین پیشرو گروه حفاظت چند کیلومتر مانده به محل حادثه، اسکورت را برای بررسی و خنثای محل مقصد ترک می‌کند. در همین لحظات، صدای ناشی از اصابت چند گلوله به ماشین، موجب جلب توجه دکتر فخری‌زاده و متوقف کردن ماشین می‌شود.

فخری‌زاده به تصور اینکه صدا ناشی از برخورد با مانع خارجی یا اشکال در موتور خودرو بوده از ماشین پیاده می‌شود. در همین لحظه از خودروی نیسانی که در فاصله ۱۵۰ متری ماشین شهید متوقف بوده از یک دستگاه تیربار اتوماتیک کنترل از راه دور، شلیک‌های متعددی به سمت فخری زاده صورت می‌گیرد.

دو گلوله به پهلو و یک گلوله به پشت وی برخورد می‌کند که منجر به قطع نخاع می‌شود. در این اثنا سرتیم حفاظت بدن را حائل پیکر فخری زاده می‌کند و چند تیر نیز به بدن وی اصابت می‌کند. لحظاتی بعد همان نیسان متوقف شده نیز منفجر می‌شود.

در این عملیات که حدود ۳ دقیقه طول کشیده است، هیچ عامل انسانی در محل ترور حضور نداشته و تیراندازی‌ها تنها توسط سلاح خودکار انجام شده و به جز محافظ وی که مجروح می‌شود، هیچ فرد دیگری در این حادثه آسیب نمی‌بیند. در همین رابطه بررسی هویت مالک خودروی نیسان، نشان دهنده خروج فخری زاده در ۸ آبان ماه سال جاری از کشور است.

واکنش به ادعای نماینده مجلس همیشه منتقد دولت

علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری در واکنش به ادعای جواد کریمی‌قدوسی نماینده مجلس همیشه منتقد دولت مبنی بر دیدار شهید فخری‌زاده با مدیرکل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ارتباط دادن این ادعا به ترور وی و همچنین پاسخ استعلام از سازمان انرژی اتمی مبنی بر اینکه شهید فخری‌زاده هیچ‌گاه در هیچ ملاقاتی با مدیر کل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یا هیچ بازرس و مقامی از آژانس دیدار، مصاحبه، ملاقات و مذاکره‌ای نداشته در توییتر اعلام کرد: دروغ بستن بی‌پروا و بازیچه‌ کردن بی‌شرمانه‌ خون شهیدی که فراتر از نام‌ها و رنگ‌ها، سرمایه‌ یک ملت بود، ‎ترور انسجام ملی است. این‌چنین فروغلتیدن در تله‌ قاتلان، حتی اگر خیانتی آگاهانه هم نباشد، نیازمند پیگیری دقیق‌تر انگیزه‌هاست. اصرار چندساله بر دروغگویی، اصلا عادی نیست.

براساس این گزارش، کریمی‌قدوسی در توییتی پس از شهادت محسن فخری‌زاده خطاب به حسن روحانی مدعی شده بود این دیدار در زمان ریاست جمهوری وی صورت گرفته و باید به دلیل قرار دادن اطلاعات دراختیار بیگانگان، روزی در محکمه عدالت پاسخگو باشد.

واکنش سناتور دموکرات و جان بولتون

برنی سندرز سناتور دموکرات آمریکایی هم در توییتر اعلام کرد: ترور محسن فخری‌زاده، اقدامی غیرقانونی و تحریک‌آمیز بوده و با هدف تضعیف دیپلماسی آمریکا در قبال ایران صورت گرفته است. این اقدام با هدف لطمه زدن به دیپلماسی آمریکا و ایران در آستانه به قدرت رسیدن دولت جدید در امریکا بوده و با هدف تضعیف مذاکرات احتمالی بین آمریکا و ایران انجام گرفته است.

اما جان بولتون مشاور سابق و تندرو امنیت ملی دولت ترامپ از ترور شهید فخری‌زاده حمایت کرد و مدعی شد تهدید ناشی از تولید تسلیحات هسته‌ای ایران، کاملا حملات پیشگیرانه را توجیه می‌کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ