کد خبر: ۱۶۲۰۳۱
۰:۰ - ۱۳۹۹/۹/۱۱

۱۰۰ هزار خودروی ناقص و پیشنهاداتی برای ترخیص سریع قطعات از گمرک
نایب رئیس انجمن قطعه‌سازان اعلام کرد :

۱۰۰ هزار خودروی ناقص و پیشنهاداتی برای ترخیص سریع قطعات از گمرک

نایب رئیس انجمن قطعه‌سازان با اعلام وجود۱۰۰ هزار خودروی ناقص و بزرگ‌ترین آفت تولید ، چند پیشنهاد برای ترخیص سریع قطعات انبوه از گمرک ارایه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیرحسین جلالی با اشاره به وجود ۱۰۰ هزار خودروی ناقص در کارخانه‌ها و عدم ترخیص قطعات بسیار از گمرک ، گفت: بزرگ‌ترین آفت تولید این است که دستگاه‌های مختلفی مانند وزارتخانه‌های صنعت، کار، بهداشت، بانک مرکزی، گمرک و سازمان های مالیاتی و محیط‌ زیست در امر تولید دخیل هستند اما به تولید کاری ندارند.

وی ادامه داد: ترخیص مواد اولیه و قطعات مورد نیاز خطوط تولید قطعه‌سازان از گمرک بسیار زمان‌بر و همراه با مقررات زائد و وقت گیر است که مراحل ترخیص بعضا چند ماه ‌به‌طول می‌انجامد. برای کاهش تعدد استفاده از سازمان‌های هم‌جوار برای اقلام مشابه که در طول سال چندین مرتبه توسط قطعه‌سازان وارد می‌شود،باید تمدید زمان متروکه شدن کالا از ۳ به ۶ ماه افزایش یابد.

این مقام مسئول افزود: تخصیص ارز از بانک مرکزی به کندی صورت می‌گیرد و مدت اعتبار تخصیص‌ها ۳۰ روزه است. در این مدت کم به دلیل مطالبات معوق، قطعه‌سازان قادر به خرید ارز نمی‌شوند و برای تخصیص بعدی باید حداقل ۳۰ روز دیگر معطل بمانند که قدرت برنامه‌ریزی تولید از قطعه‌سازان را سلب می‌کند.لذا پیشنهاد می‌شود تخصیص ارز ظرف ۲۴ ساعت از زمان درخواست با مدت اعتبار ۳ ماه انجام شود.

جلالی ادامه داد: در صورت ترخیص درصدی از گمرک، می توان ۹۰ درصد کالا را خارج کرد و ۱۰ درصد باقی مانده پس از ارائه مدارک و تایید از سوی سیستم بانکی، چون طی دو نوبت ترخیص انجام می‌ شود در زمینه وزن و حجم با مشکل مواجه می‌شویم. زیرا بانک مدعی می‌شود  اعتبار لازم دریافت شده اما بار ناقص است.لذا باید برای رفع تعهد نسبت به خرید ارز از بازار اقدام شود.

وی گفت: گمرک به دلیل داشتن شک و تردید نسبت به برخی تولیدکنندگان، نباید کار سایر قطعه‌سازان را با سختی مواجه کند.بلکه نسبت به ترخیص تمام قطعات، اقدامات لازم را انجام دهد. در صورت حمایت از صنعت خودرو، تولید افزایش، قیمت ها کاهش و اشتغال‌زایی بیشتری ایجاد خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ