کد خبر: ۱۶۲۰۶۶
۰:۰ - ۱۳۹۹/۹/۱۱

سامانه مجامع الکترونیک شرکت ها و پرداخت سود سالانه راه اندازی شد
با رونمایی وزیر اقتصاد :

سامانه مجامع الکترونیک شرکت ها و پرداخت سود سالانه راه اندازی شد

سه سامانه مجامع الکترونیک شرکت های بورسی و فرابورس ، پرداخت سود سالانه و پرداخت یکپارچه حقوق کارمندان دولت ، سامانه توسط وزیر اقتصاد رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرهاد دژپسند در جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات دولت ، سه طرح مهم وزارت اقتصاد در زمینه دولت الکترونیک و شامل سامانه پرداخت یکپارچه حقوق کارمندان دولت ، سامانه مجامع الکترونیک و سامانه پرداخت سود سهام را رونمایی کرد .

وی گفت: در اولین سامانه زمینه‌ای فراهم شد تا حقوق 2.5 میلیون کارمند دولت، یکپارچه و الکترونیکی پرداخت شود. همچنین امکان جمع آوری تمام  دسته چک‌های سنتی فراهم و همه حساب‌های سنتی دستگاه‌های اجرایی نیز در بانک‌مرکزی متمرکز شد. به این ترتیب زمینه حداقل سازی ترددها و کاهش بکارگیری نیروهای متعدد در دستگاه‌های اجرایی فراهم می‌شود. از طرفی تمام اموال و دارایی‌های دولت در سامانه‌ای ثبت و دارای قابلیت عرضه در کاربردهای مختلف می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین با افتتاح سامانه مجامع الکترونیک و با گسترش بازارسرمایه و میلیونی شدن دارندگان کد بورسی و همچنین با توجه به پراکندگی جغرافیایی گسترده سهامداران ، نیاز برگزاری الکترونیکی مجامع شرکت‌های بورسی و فرابورسی برطرف و وضع قوانین و مقررات لازم فراهم شد.

دژپسند افزود: سامانه پرداخت سود سهام هم رونمایی شد تا با توجه به پراکندگی سهامداران در مناطق مختلف ایران، نیازی به صرف هزینه برای دریافت سود سالانه شرکت ها نباشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ