کد خبر: ۱۶۲۰۸۱
۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۹/۱۱

فرایند اظهار کالا با وجود رونمایی از سامانه جامع تجارت در گمرگ متوقف شد + علت
با رای دیوان عدالت اداری:

فرایند اظهار کالا با وجود رونمایی از سامانه جامع تجارت در گمرگ متوقف شد + علت

با رای دیوان عدالت اداری ، فرایند اظهار کالا در گمرگ به دلیل احتمال وارد شدن خسارت و تا تعیین تکلیف قطعی شکایت متوقف شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از میهن صنعت، مهر ماه محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور در مکاتبه‌ای با میراشرفی رئیس کل گمرک اعلام کرد: بر اساس مصوبه ستاد اقتصادی دولت که به تایید رئیس جمهور رسیده به منظور حفظ یکپارچگی و جامعیت اطلاعات سامانه جامع تجارت و حذف دوباره‌کاری ها در فرآیند تجارت، گمرک موظف است تبادل اطلاعات با بازرگانان و دستگاه های ذیربط در فرآیند تجارت از جمله دریافت اظهار کالا و مجوزهای ترخیص را صرفا از طریق سامانه جامع تجارت به انجام برساند.

وزارت صنعت موظّف است اطلاعات مورد نیاز گمرک را در سامانه جامع تجارت از بازرگانان و دستگاه های مربوط دریافت کرده و دسترسی گمرک به سامانه را به صورت برخط فراهم کند.

با این حال قرار بود 9 آذر 99 از سامانه جامع تجارت رونمایی شود اما با رای دیوان عدالت اداری ، فرایند اظهار کالا به جای سامانه گمرک در سامانه مذکور ، متوقف شد.

در دستور موقت آمده است با بررسی مفاد دادخواست شاکی و با توجه به تشریفات انحصاری حوزه امور گمرکی در صورت اجرای مفاد ابلاغیه جلسه 170 ستاد اقتصادی دولت، موجبات ورود خسارت فراهم می‌شود، دستور موقت مبنی بر توقیف عملیات اجرایی تا تعیین تکلیف قطعی شکایت صادر و اعلام می گردد.

بر اساس این گزارش، با توجه به مواد 5 و 6 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، صدور این دستور موقت با ابهاماتی همراه است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ