کد خبر: ۱۶۲۰۸۶
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۹/۱۱

مجلس خواهان افزایش حداقل ۴۰ درصدی حقوق کارگران در سال بعد است
رئیس فراکسیون کارگری:

مجلس خواهان افزایش حداقل ۴۰ درصدی حقوق کارگران در سال بعد است

رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: افزایش حقوق کارگران در سال آینده باید ۴۰ درصد یا بیشتر باشد و کمتر از این درصد رد خواهد شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی بابایی‌کارنامی به تسنیم گفت: حقوق کارگران طی سال‌های اخیر متناسب با نرخ تورم افزایش نیافته و این مسئله همواره شکاف‌های جدی از حیث درآمد و مخارج برای این قشر ایجاد کرده است.

وی افزود: تعداد زیادی از نمایندگان مجلس در کمیسیون اجتماعی قوه مقننه خواهان افزایش بیش از 40 درصدی حقوق و دستمزد کارگران در سال آینده هستند. بر همین اساس نیز با ارائه این پیشنهاد به وزارت تعاون، مشغول رایزنی با این وزارتخانه برای تحقق این امر هستیم. به طور قطع پیشنهاد افزایش حقوق کارگران در سال آینده، بیش از افزایش حقوق کارمندان خواهد بود و درخواست و پیشنهاد برای افزایش حقوق کارگران در سال آینده 40 درصد یا بیشتر است.

این نماینده مسئول ادامه داد:در کمیسیون اجتماعی و فراکسیون کارگری مجلس، برای حقوق کارگران کمتر از افزایش 40 درصدی را قبول نمی‌کنیم. شورای عالی حقوق و دستمزد در افزایش حقوق کارگران در سنوات گذشته، عدالت را رعایت نکرده و همواره کفه ترازو به نفع کارفرما سنگین‌تر بوده است.

بابایی‌کارنامی افزود: از طرف دیگر با توجه به اینکه در سال پایانی دولت دوازدهم هستیم، دولت روحانی باید این خسارت‌ها و کمبودها برای کارگران را در میزان افزایش حقوق این قشر زحمتکش در سال آینده جبران کند. معتقدم دولت بدهکار کارگران است و باید این بدهی را از طریق افزایش منطقی و عادلانه حقوق کارگران در سال آینده جبران کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ