کد خبر: ۱۶۲۰۹۸
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۹/۱۱

توسط مدیرعامل :

"چخزر" آماده عرضه اولیه ۱۷.۵ درصدی معرفی شد/ حاشیه سود ۶ ماهه

مدیرعامل چوب خزر کاسپین با اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی این شرکت آماده عرضه اولیه فردا از حاشیه سود ۶ ماهه خبر داد و اظهار امیدواری کرد با انجام طرح توسعه، سهمی از بازار کسب شود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جلسه آنلاین معارفه چوب خزر کاسپین برای اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی این شرکت 20 میلیارد تومانی قبل از ظهر امروز با حضور عطا تفضلی مدیرعامل برگزار شد تا این شرکت، آماده عرضه اولیه 17.5 درصدی سهام (شامل 15 درصد عرضه به عموم و 2.5 درصد به صندوق های سرمایه گذاری) برای فردا چهارشنبه باشد.

تفضلی با اشاره به تاریخچه "چخزر" گفت: مجموعه چوب خزر کاسپین از زیرمجوعه‌های سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) محسوب می‌شود که در دو مجموعه تولیدی شهرستان آمل و بابلسر در دو حوزه صنعت چوب و ورق های فوم برد فعالیت دارد. این شرکت در سال 1369 تاسیس و در سال 87 از سهامی خاص به عام تبدیل شد. تولید MDF خام، MDF روکش‌شده، کفپوش لمینت و ورق‌های فوم برد (PVC) انواع محصولات تولیدی این کارخانه بشمار می‌روند.

وی افزود: این شرکت در سال 98 طبق سیاست های شستا با شرکت فیبر بابلسر(دیگر زیرمجموعه شستا) ادغام می شود. سرمایه شرکت طی 5 مرحله افزایش سرمایه اکنون به 20 میلیارد تومان رسیده است. صنعت تولید MDF در ایران صنعت نوپایی بشمار می‌رود و قدمت 15 ساله دارد. بر اساس آمار قطعی سال 98 میزان نیاز داخل به تولید MDF حدود 2.4 میلیون مترمکعب بوده که 1.8 میلیون مترمکعب آن در داخل تولید شده و مابقی از طریق واردات تامین شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: چوب خزر کاسپین سالانه در حدود 55 تا 56 هزار مترمکعب MDF تولید می‌کند و سال گذشته با تمام ظرفیت به تولید 58 هزار مترمکعب از این محصول دست پیدا کرد.

تفضلی درخصوص وضعیت عملکردی عنوان کرد: حاشیه سود 6 ماهه سال جاری 17.8 درصد بوده که از لحاظ تولید و سوددهی نسبت به بودجه پیش بینی شده محقق شده و امید می رود با طرح توسعه ای در نظر گرفته شده در آینده با فناوری جدیدتر سهمی از بازار داشته باشیم.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ