کد خبر: ۱۶۲۱۰۵
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۹/۱۱

واکنش عربستان به ترور دانشمند هسته‌ای و درخواست از ایران در اثبات حسن نیت

واکنش عربستان به ترور دانشمند هسته‌ای و درخواست از ایران در اثبات حسن نیت

نماینده عربستان در سازمان ملل به ترور دانشمند هسته‌ای واکنش نشان داد و با رد مطلق سیاست ترور از ایران خواست ، حسن نیت در برنامه هسته ای را اثبات کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از ایسنا، عبدالله المعلمی گفت: به طور مطلق سیاست ترور را تایید نمی کنیم و از دست رفتن یک دانشمند مسلمان را خسارتی برای تمام امت اسلامی می دانیم. همزمان خواهان عدم تشدید تنش و واکنش های احساسی هستیم . زیرا این امور به نتایج مثبت نمی انجامد. از ایران می خواهیم حسن نیت در برنامه هسته ای را اثبات کند تا دانشمندان و شهروندان ایران در معرض خطر قرار نگیرند.

وی افزود: همه خواهان عادی شدن ، کاهش تنش و روابط بر اساس حسن همجواری و احترام متقابل و عدم دخالت در امور دیگران هستیم اما این امر نیازمند این است که همه طرف ها رغبت داشته باشند نه اینکه یک طرف رغبت داشته باشد و طرف دیگر همچنان تهدید و به طور مداوم موشک شلیک و از سرکش‌ها و تروریست ها حمایت کند.

المعلمی ادامه داد: آخرین شخصی که پیشنهاد توافق عدم تعرض را مطرح کرد صدام حسین بود که چند روز قبل از حمله به کویت این پیشنهاد را مطرح کرد بنابراین به این پیشنهادات اعتمادی نداریم و ممکن است به تعرض منجر شود. این دعوت به مذاکره ها و پیشنهادها تا زمانی که ایران سیاست ها و رفتارها در منطقه را تغییر ندهد بی نتیجه خواهد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ