کد خبر: ۱۶۲۱۳۱
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۹/۱۲

وعده تقویت تولید، بورس کالا و حذف دلال‌ها / پذیرش فساد در دو صنعت
وزیر صنعت خبر داد:

وعده تقویت تولید، بورس کالا و حذف دلال‌ها / پذیرش فساد در دو صنعت

وزیر صنعت با اعلام پذیرش فساد در دو صنعت خودرو و فولاد و وعده تقویت تولید، بورس کالا و حذف دلال‌ها گفت: موافق قیمت گذاری دستوری نیستیم .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا رزم حسینی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما گفت: ریشه بسیاری از فسادها در دو نرخی بودن ارز بوده و وزارت صنعت به دنبال کاهش تشریفات اداری، مبارزه با فساد، حذف دلال‌ها، شفاف سازی، تقویت تولید و بورس کالا است. فساد در خودروسازی و در عرضه فولاد و ... را رد نمی‌کنم اما با همکاری وزارتخانه‌های مانند جهادکشاورزی با شفاف سازی و کنترل بیشتر به دنبال حذف دلال‌ها هستیم.

وی افزود: به هیچ وجه موافق دستوری بودن قیمت‌ها نبوده بلکه موافق و مدافع شفافیت و تولید هستیم.سیاست وزارت صنعت در عرضه و فراوانی کالا است. وقتی عرضه پاسخگوی تقاضا باشد، قیمت‌ها کنترل می‌شود و فراوانی کالا خواهیم داشت.

این مقام مسئول ادامه داد: سامانه جامع تجارت به شفافیت اقتصادی و کاهش زمینه‌های فساد کمک می کند. چراکه همه مراحل از ثبت سفارش کالا تا صدور مجوزهای ۲۳ گانه در این سامانه انجام می‌شود و به بانک‌های عامل و بانک مرکزی متصل است.

رزم‌حسینی اکتشاف معادن را از فرصت‌های توسعه اقتصاد و اشتغالزایی پایدار دانست و گفت: در حوزه واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی هم حدود ۱۰ هزار واحد راکد یا نیمه فعال داریم که تا پایان سال دو هزار واحد را به چرخه تولید باز می گردانیم.

وی افزود: به دنبال تصدی گری نیستیم و رقابتی کردن صنعت خودرو ازبرنامه‌های وزارت صنعت است و فقط هم واردات مطرح نیست. تا خودروسازی رقابتی نشود، کیفیت نامطلوب خودروها بهبود نخواهد یافت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ