کد خبر: ۱۶۲۱۴۷
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۹/۱۲

برنامه دولت در برابر مصوبه دیروز مجلس : نامه به شورای نگهبان
معاون اول رئیس جمهور:

برنامه دولت در برابر مصوبه دیروز مجلس : نامه به شورای نگهبان

معاون اول رئیس جمهور با اعلام نکاتی از بودجه سال آینده از برنامه دولت در برابر مصوبه دیروز مجلس خبر داد که با ارسال نامه‌ به شورای نگهبان همراه خواهد بود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از تسنیم، اسحاق جهانگیری گفت:حسن روحانی راجع به بودجه 1400 توضیح دادند و این آخرین بودجه دولت است و پیش بینی مهمی روی منابع درآمدی کردیم. فرض بر این است که 2 میلیون و 600 هزار بشکه نفت برای کشورهای متقاضی بفروشیم یا در داخل پیش فروش کنیم که قبلاً توضیح داده شده است.

وی افزود: تاکید این است که تکیه بودجه به نفت در سال 1400 بیشتر از سال 99 نباشد. روی تولید اشتغال و حمایت از معیشت مردم از مسائل مهم در سال آینده توجه ویژه خواهیم داشت. نامه‌ای  را به جنتی می‌فرستیم درباره بحث هسته‌ای که مجلس روز گذشته درباره آن مصوبه‌ای داشتند. بحث هسته‌ای از دو دهه در دستورکار است و تدبیری که مقام رهبری کردند بر اساس قانون اساسی مدیریت این موضوع به شورای عالی امنیت ملی واگذار شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: بر اثر اتفاقاتی که رخ داد موضوع هسته‌ای  به یک موضوع مهم تبدیل شد و نیاز بود مدیریت متمرکز روی آن صورت گیرد و لذا شورای عالی امنیت ملی عهده‌دار این امر بود. حتی در دولت هم در حد گزارش‌گیری در جریان قرار می‌گرفتیم و دولت در تصمیم‌گیری هم دخالت نمی‌کرد. ضمن اینکه مصوبات شورای عالی امنیت ملی هم به تایید مقام رهبری می‌رسد.

جهانگیری تاکید کرد: اینکه مجلس به این موضوع ورود کرده به مصلحت نیست. ایران بر اساس تدبیری که مقام رهبری ترسیم کردند، مقاومت هوشمند در برابر فشار حداکثری را اتخاذ کرده ایم و مردم مقاومت کردند و همه مسئولان باید در برابر مردم سر تعظیم فرود آورند. این فرصت را در اختیار مسئولان قرار دادند تا فشار حداکثری را به شکست بکشانند. مجلس نباید در امور اجرایی دخالت کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ