کد خبر: ۱۶۲۱۶
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۸/۴

صندوق توسعه ملی سهمی از پول‌ بلوکه شده ندارد
رئیس سازمان حسابرسی:

صندوق توسعه ملی سهمی از پول‌ بلوکه شده ندارد

رئیس سازمان حسابرسی کشور با بیان اینکه صندوق توسعه ملی سهمی از پول‌های بلوکه شده ندارد، گفت: دولت برای پرداخت یارانه نقدی تنخواه می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اکبر سهیلی‌پور در مورد سهم صندوق توسعه ملی از پول‌های بلوکه‌شده،‌ به فارس گفت: پول‌هایی که خارج از کشور وجود دارد، به غیر از پول‌های نفت فروخته شده به هند، سهم ریال دولت و سهم صندوق توسعه ملی آن پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه پول نفت به حساب‌های داخلی یا خارجی بانک مرکزی واریز می‌شود، گفت: پول‌هایی که به حساب خارجی بانک مرکزی می‌رفته، با توجه به عدم نقل و انتقال آن و نیاز دولت، سهم صندوق توسعه ملی و دولت در داخل پرداخت شده است.

عضو ناظر صندوق توسعه ملی تأکید کرد: این صندوق از پول‌های بلوکه‌شده سهمی ندارد و دولت نیز سهم خود را به صورت ریال در داخل دریافت کرده است.

سهیلی‌پور در مورد جدا شدن حساب صندوق توسعه ملی از بانک مرکزی، بیان داشت: حساب‌ها کاملاً مجزا و مشخص است، اما اختلاف نظر روی چگونگی مجوز برای برداشت‌ از حساب صندوق بود که باید مجوز از طریق مسئولان صندوق به بانک مرکزی داده شده و نه اینکه مستقیم مجوز برداشت از سوی دولت یا هر دستگاهی به بانک‌ مرکزی ارائه شود. اکنون این موضوع حل شده و اجازه مجوز برداشت از حساب صندوق توسط مسئولان آن خواهد بود.

وی در پاسخ به این سؤال که دستگاه‌های اجرایی طبق قانون رفع موانع تولید، باید حسابرسی شوند، گفت: در این قانون حسابرسی بدهی‌های گفته‌شده و خزانه برای دارایی‌ها و بدهی‌ها بخشی مدیریتی ایجاد کرده است. اکنون واحد ایجاد شده اطلاعات دستگاه‌های اجرایی را احصاء کرده و پس از آن اطلاعات در اختیار سازمان برای حسابرسی قرار می‌گیرد، اما هنوز کار شروع نشده است.

سهیلی‌پور در پاسخ به این سؤال کل بدهی دولت چه میزان است، بیان داشت:‌ هنوز عدد دقیق مشخص نیست و کسی رقم آن را ندارد.

وی در پاسخ به این سؤال که گفته شده دولت برای هدفمندی یارانه‌ها از بانک مرکزی تنخواه دریافت می‌کند، بیان داشت: برای اینکه دولت یارانه را به‌ موقع پرداخت کند، این تنخواه گرفته می‌شود و پس از آن درآمدها جایگزین خواهد شد، اکنون اطلاعی از رقم این تنخواه ندارم، چون رابطه خزانه و بانک مرکزی است.

سهیلی‌پور افزود: گاهی با تأخیر 6 ماهه و گاهی به سرعت پول تنخواه پس داده می‌شود، زیرا درآمدهای هدفمندی دیر وصول شده، به همین علت جایگزین می‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ