کد خبر: ۱۶۲۱۶۱
۰:۰ - ۱۳۹۹/۹/۱۳

برنامه ترامپ برای تحریم دو شرکت بزرگ چینی / نظر تحلیل‌گران

برنامه ترامپ برای تحریم دو شرکت بزرگ چینی / نظر تحلیل‌گران

دولت ترامپ درصدد است دو شرکت بزرگ فعال در حوزه نفت و گاز و بزرگترین تولیدکننده تراشه کامپیوتری را به فهرست تحریم ها اضافه کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از رویترز، ترامپ در آخرین هفته های حضور در کاخ سفید درصدد است تا دو شرکت سینوک و اسمیک که تولیدکننده دریایی نفت و گاز و بزرگترین تولیدکننده تراشه کامپیوتری هستند را به فهرست تحریم ها اضافه کند.

بر اساس این گزارش، تحلیل‌گران معتقدند با توجه به محدود بودن حوزه کاری این شرکت‌ها، نامشخص بودن موضع دولت بایدن در مورد این اقدام و آغاز تعطیلات رسمی آمریکا، تأثیرگذاری این اقدام بر شرکت‌های مورد هدف جدی نباشد.

در صورتی که چنین اقدامی از سوی دولت ترامپ عملی شود می‌تواند در ترکیب با اقدامات دیگر وضعیت پرتنش بین واشنگتن و پکن را برای دولت بعدی آمریکا آشفته‌تر کند.

وزارت دفاع آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای اضافه کردن ۴ شرکت چینی به فهرست شرکت‌هایی است که دارای مالکیت یا ارتباط نظامی هستند. به این ترتیب تعداد شرکت‌های چینی‌ که با این نوع اقدامات تحت تأثیر قرار گرفته‌اند به ۳۵ شرکت خواهد رسید.

در صورتی که شرکتی در این فهرست قرار داده شود سرمایه‌گذاران آمریکایی برای خرید اوراق این شرکت‌ها و فروش تجهیزات به آنها نیازمند مجوز خاصی از دولت آمریکا هستند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ