کد خبر: ۱۶۲۱۸۴
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۹/۱۴

سئوال از خروج دو هزار هزار میلیارد تومانی نقدینگی بورس و دغدغه هر روزه بازار
رئیس مجلس اعلام کرد :

سئوال از خروج دو هزار هزار میلیارد تومانی نقدینگی بورس و دغدغه هر روزه بازار

رئیس مجلس با انتقاد از عملکرد ضعیف دولت و اعلام اینکه بورس دغدغه هر روزه است، گفت: دو هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی به سمت بورس هدایت شد اما کجا رفته است؟

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدباقر قالیباف ضمن انتقاد از عملکرد ضعیف دولت در گفت‌وگوی زنده در شبکه اول سیما، گفت: تا ۲۷ مهر یعنی نیمه اول سال جاری، ۴ میلیارد دلار ارز قطعی برای واردات کالا‌ها اعطا شد اما آثار آن را ندیده‌ایم و قیمت کالاها افزایش یافت. چراکه در شبکه تهیه و توزیع مشکلات فراوانی وجود دارد.

وی با اشاره به مشکلات بورس ، توضیح داد: ارزش روز بورس تا قبل اعتماد مردم به قول مسئولان و تزریق سرمایه ها ، دو هزار و 200 هزار میلیارد تومان بود بیش از دو هزار هزار میلیارد تومان نقدیندگی وارد شد اما این نقدینگی کجا رفت ؟

رئیس مجلس افزود: مبالغ نیست اگر بگویم بورس و مسائل حساس اقتصادی دغدغه اصلی و هر روزه است. به طوری که طی 6 ماه گذشته دولت در شورای عالی اقتصاد درصدد تصویبی قانونی در خصوص سود شرکت ها برای افزایش سرمایه بود اما از رئیس جمهور خواستم این مصوبه آن جا تصویب نشود زیرا دارای اعتبار یکساله و قابل تمدید بود و مردم هم به دلیل تغییر ، چندان اعتمادی نداشتند .

قالیباف افزود: با اقدامات امنیتی مخالف و با تمام حقوقی های بورس در ارتباط هستم بوده و از ۱۰۰ حقیقی هم نظرخواهی شده و بورس باید نظارت دقیق را انجام دهد .

وی ادامه داد: در حالی طبق قانون ، درآمد شرکت های دولتی باید از دو سال قبل مشخص می شد که بودجه سال آینده بودجه 300 شرکت دولتی 1500 هزار میلیارد تومان یعنی تقریبا دو برابر بودجه دولتی است و 30 شرکت 80 درصد از این بودجه را در اختیار دارند. این شرکت ها در مجموع از 50 درصد سود ویژه از بخش مالیات و سود سهام ، سالانه 25 هزار میلیارد تومان از هزار و 500 هزار میلیارد تومان می دهند ولی بدهی 70 تا 80 هزار میلیارد تومانی ایجاد می کنند .

این مقام مسئول ادامه داد: کار مجلس قانونگذاری است و نباید در اجرا دخالت داشته باشد.۶۰ تا ۶۵ درصد مشکلات، سو مدیریت و ۳۵ درصد ناشی از تحریم‌ها است. اگر می‌خواهیم کسری عملیاتی نداشته باشیم، باید بین مصارف و مخارج تعادل برقرار کنیم.

قالیباف گفت : در خصوص مصوبه اخیر مجلس برای برجام، حدود ۴ یا ۵ ماه در شورای عالی امنیت ملی روی این طرح کار شده و چیزی نیست که مجلس تنهایی تصمیم بگیرد. هر زمان طرف های برجام به تعهدات  عمل کنند به تعهدات بازخواهیم گشت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ