کد خبر: ۱۶۲۲۰۲
۰:۰ - ۱۳۹۹/۹/۱۵

والوهای استراتژیک زیرمجموعه فولاد مبارکه بومی‌سازی شد

والوهای استراتژیک زیرمجموعه فولاد مبارکه بومی‌سازی شد

کارشناس تعمیرات مکانیک و هیدرولیک فولاد سبا از بومی‌سازی والوهای استراتژیک سرو والو و پرپرشنال‌ والو خبر داد و گفت: این دستاورد با همکاری شرکت سامان صنعت پویا ناطق شکل گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مرتضی حمزه‌زاده از بومی‌سازی والوهای استراتژیک سرو والو و پرپرشنال‌والو خبر داد و گفت: ساخت حساس‌ترین نوع والوهای کنترل هیدرولیکی در انحصار شرکت‌های MOOG آمریکا و REXROTH آلمان بود اما اکنون در ایران بومی‌سازی شده و این موفقیت گامی در مسیر خودکفایی ملی است.

وی افزود: سرووالوها و پرپرشنال‌والوها از دقت و حساسیت زیادی برخوردارند و در صنعت هیدرولیک کاربرد فراوان و گسترده‌ای دارند؛ به همین علت در تولید فولاد بسیار مهم‌ هستند. این پروژه در اواخر سال 96 با همکاری شرکت سامان صنعت پویا ناطق شروع شد و پس از مهندسی معکوس و انجام آزمایش‌ های مختلف در شهریور سال 98 اولین سرووالو تایپ D662 جهت ساید گاید دانکویلر شمارۀ 2 نوردمجتمع فولاد سبا ساخته و آماده بهره‌برداری شد و در نهایت با انجام آزمایشهای گوناگون و حساس در آذر سال 98 سرووالوها بدون عیب شروع به کار کرد.

حمزه زاده ادامه داد: با توجه به حساسیت بسیار زیاد این والو و عملکرد آن در خط تولید، جهت حصول اطمینان از پاسخ، والو مداوم تحت نظر و بررسی بود و  پس از سه ماه این اطمینان بدست آمد که تلاش‌ها و پیگیری‌ها به بار نشسته و والو بدون هیچ عیبی در حال کار است. ساخت والوهای دیگر در دستور کار قرار گرفت و دو تایپ سرووالو D791 و D792 و دو تایپ پرپرشنال 4WRTE و 4WRKE ساخته شد که همۀ آنها از ابتدای سال 99 بدون عیب در حال استفاده‌ هستند. قیمت ارزی این نوع والوها در حدود 50 درصد نمونۀ خارجی است و با توجه به شرایط کنونی، تهیۀ آنها به‌هیچ‌عنوان امکان‌پذیر نیست.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ