کد خبر: ۱۶۲۲۱۴
۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۹/۱۵

سهم دو درصدی سیمان در هزینه مسکن و تنها راه نجات شرکت ها
مدیرعامل شرکت غیربورسی اعلام کرد :

سهم دو درصدی سیمان در هزینه مسکن و تنها راه نجات شرکت ها

مدیرعامل شرکت غیربورسی سیمان لامرد با اشاره سهم دو درصدی سیمان در هزینه مسکن و فروش محصول با یک هشتم قیمت جهانی ، تنها راه نجات کارخانه‌ها را ساماندهی قیمت ها دانست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ابراهیم غلام‌زاده در خصوص التهاب بازار سیمان و نوسانات چند ماه اخیر گفت: با توجه به تولید مازاد حدود ۳۰ میلیون تنی سیمان و انبار ۰ میلیون تنی کلینکر ، صادرات این محصول و کلینکر هیچ تاثیری در قیمت داخلی ندارد.

وی افزود: مشکلات قیمت‌گذاری سیمان ناشی از عوامل متعددی چون افزایش چندباره هزینه حمل‌ و نقل، قیمت بسیار زیاد پاکت، افزایش حاشیه سود عاملان سیمان به دلیل افزایش قیمت ، افزایش مالیات بر عملکرد عاملان و ... است . از سوی دیگر کاهش تقاضای جهانی به دلیل تحریم‌ها و کرونا ، منجر به کاهش چشمگیر صادرات در طی ۹ ماه اخیر سال جاری شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: تاثیر سیمان در قیمت تمام شده مسکن کمتر از 2 درصد بوده و در برابر قیمت جهانی 80 دلاری سیمان در بازار داخل با یک هشتم قیمت جهانی به فروش می‌رسد. علاوه بر این افزایش 20 درصدی قیمت در تیر سال جاری، بسیار اندک بود . با این اوصاف تنها راه نجات کارخانه‌های سیمان ، ساماندهی قیمت است.

غلام‌زاده ادامه داد: به دلیل ارزان‌فروشی سیمان ایران در حوزه خلیج‌فارس و افزایش هزینه‌های گمرکی، بخش اعظمی ‌از بازار‌های صادراتی از دست  رفته و سازمان توسعه تجارت، وزارت صنعت، گمرک و نهادهای مسئول باید در زمینه قیمت سیمان صادراتی ایران ورود کنند .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ