کد خبر: ۱۶۲۲۲۸
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۹/۱۵

دست‌یابی

دست‌یابی "فولاد" به رکورد روزانۀ تولید ۲۱ ذوب در کورۀ قوس شمارۀ یک

کارشناس تولید کوره‌های قوس الکتریکی ناحیۀ فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه از ثبت رکورد ۲۱ ذوب بر روز در کورۀ شمارۀ یک فولادسازی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهنام ادیبی کارشناس تولید کوره‌های قوس الکتریکی ناحیۀ فولادسازی و ریخته‌گری مداوم از ثبت رکورد ۲۱ ذوب بر روز در کورۀ شمارۀ یک فولادسازی در سیزدهم آذرماه خبر داد و گفت: در سالی که شرکت فولاد مبارکه تولید 7.2 میلیون تن فولاد را سرلوحۀ کار و هدف قرار داده، دست‌یابی به این رکورد بسیار ارزشمند محقق شد. در این راستا، زمان تخلیه تا تخلیه به ۶۹ دقیقه و مصرف انرژی الکتریکی به ۴۸۵ کیلووات ساعت بر تن مذاب کاهش یافت.

عبدالرحیم ذوالفقاری کارشناس برق و ابزار دقیق کوره‌های قوس نیز با تأکید بر نقش پایش مداوم متغیرها توسط مجموعۀ تولید و تعمیرات گفت: توان الکتریکی کوره با در نظر گرفتن ظرفیت ترانسفورماتور افزایش یافت و نقطۀ بهینۀ کاری کوره با همفکری همکاران به نحوی تعیین شد که تمامی تجهیزات جانبی پذیرای این افزایش ظرفیت باشند.

مهدی آریافر مسئول ذوب کوره نیز گفت: با ایجاد تعادل بین سیستم شارژ آهن اسفنجی و توان الکتریکی و حرارتی کوره، حداکثر استفاده از منابع موجود و زمان‌های کاری کوره میسر شد و رکورد فوق بدست آمد.

مسعود آقانژاد شیفت فورمن کوره‌های قوس الکتریکی هم به حداقل رساندن زمان‌های آماده‌سازی بین ذوب کوره و همراهی چهار گروه کاری کوره در دستیابی به این مهم را مورد تأکید قرار داد و گفت: این رکورد نتیجۀ تلاش همکاران درخصوص کنترل مواد ورودی، کنترل فرایند ذوب‌گیری، آماده‌ به‌کاری تجهیزات و کاهش توقفات آماده‌سازی کوره است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ