کد خبر: ۱۶۲۲۳۰
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۹/۱۵

۵۰ هزار میلیارد تومان از منابع پیش بینی شده بودجه ۹۹ محقق نشد
رئیس سازمان برنامه و بودجه:

۵۰ هزار میلیارد تومان از منابع پیش بینی شده بودجه ۹۹ محقق نشد

رئیس سازمان برنامه و بودجه از واریز ۳۳۴هزار میلیارد تومان منابع به خزانه طی هشت ماه و عدم تحقق ۵۰ هزار میلیارد تومان از منابع بودجه سال جاری خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، محمد باقر نوبخت در نشست خبری لایحه بودجه 1400 که صبح امروز در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، گفت : در هشت ماه نخست سال جاری با منابع پیش بینی شده 571 هزار میلیارد تومانی، 334هزار میلیارد تومان منابع به خزانه واریز شده که تاکنون 50 هزار میلیارد تومان از منابع ، محقق نشده است.

وی افزود: براساس بودجه سال جاری از 384 هزار میلیارد تومان مصارف مجاز طی هشت ماه ، 353 هزار پرداخت و 31 هزار میلیارد تومان نسبت به مجاز بودن در مصرف ، کمتر صرف شد. به عبارت دیگر صرفه جویی اجباری انجام شد.

این مقام مسئول ادامه داد: مصارف طی این مدت، 39درصد و اعتبارات هزینه ای 35 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بود اما حقوق و مزایا 59درصد رشد کرده است.

نوبخت گفت: هزینه‌های عمرانی نسبت به مدت مشابه سال قبل ،بیش از65درصد رشد کرده و در حال حاضر 19هزار میلیارد تومان ناترازی بودجه وجود دارد که برای جبران آن از تنخواه بانک مرکزی استفاده شد.در سال جاری مجوز استفاده 39 هزار میلیاردی از تنخواه وجود داشت اما در نهایت از 20هزار میلیارد تومان مجاز استفاده نکرده ایم.

وی افزود: طبق گزارش مرکز آمار، رشد کشاورزی2.7درصد مثبت اما گروه خدمات منفی 3درصد بود. بر این اساس رشد بدون نفت مثبت و رشد اقتصادی با نفت منفی 0.2درصد بوده است. از بهار سال گذشته که هزینه مصرف بخش خصوصی منفی 9.8بود در تابستان سال جاری به‌منفی 1.7 رسیده است.

نوبخت ادامه داد: سال جاری بابت اعتبارات عمرانی 52 هزار میلیارد تومان پرداخت شد اما دولت اوراق را در بورس فروخته و ریال آن را به پیمانکاران پرداخت کرد. این اقدام باعث شد، نرخ تشکیل سرمایه ثابت در تابستان 5.4درصد مثبت شود که در دوره های اخیر کم سابقه بوده است. بر این اساس در بخش طرحهای عمرانی دو میلیون فرصت شغلی تثبیت شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ