کد خبر: ۱۶۲۲۳۶
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۹/۱۵

آینده کوتاه مدت بورس و مهمترین پیش‌نیاز رشد بازار + اثر لایحه بودجه
کارشناس بازارسرمایه مطرح کرد:

آینده کوتاه مدت بورس و مهمترین پیش‌نیاز رشد بازار + اثر لایحه بودجه

کارشناس بازارسرمایه ضمن پیش بینی روند معاملات بورس در هفته جاری و اعلام مهمترین پیش‌نیاز بازار برای رشد میان‌ و بلندمدت ، درباره تاثیر لایحه بودجه سال ١٤٠٠ توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیرعلی امیرباقری درخصوص روند معاملات بورس در  هفته جاری به ایرنا گفت: بازار روند معقول و منطقی را در پیش می‌گیرد و در کنار آن زمینه اصلاح سهام بزرگی که رشدی بیش از ارزش ذاتی و شدیدی را در بازار تجربه کردند، فراهم می شود.

وی افزود: مهمترین پیش‌نیاز بازار برای رشد میان‌ و بلندمدت، کف‌سازی، رسیدن به قیمت‌های معقول و منطقی طبق واقعیت‌های اقتصادی است. این واقعیت‌ها نه تنها متغیرهای اقتصادی را در بر می‌گیرد بلکه شامل متغیرهای آتی اقتصاد نیز می‌شود بنابراین به سهامداران توصیه می‌شود علاوه بر شاخص های فعلی، شاخص های آتی را مدنظر قرار دهند سپس اقدام به سرمایه‌گذاری در بورس کنند و جریان نقدینگی را مدنظر برای خرید سهام قرار ندهند.

این کارشناس بازار سرمایه به تاثیر لایحه بودجه سال ١٤٠٠ بر روند معاملات بورس اشاره کرد و ادامه داد: شنیده‌ها حاکی است بخش مهمی از بودجه قرار است به پیش فروش اوراق از سمت دولت اختصاص داده شود که این اوراق همان اوراق سلف نفتی خواهد بود. احتمالاً تامین مالی یک چهارم بودجه هم از طریق این اوراق است.

امیرباقری عنوان کرد: نظرهای متفاوتی از سوی کارشناسان نسبت به این موضوع مطرح شده و انتظار می رود دولت با بازنگری مجدد، برخی از مقوله‌ها را مدنظر قرار دهد و با احتیاط بیشتری تصمیم‌گیری کند. تامین یک چهارم از بودجه از پیش‌فروش اوراق سلف نفتی با توجه به ریسک‌هایی که ایجاد می‌شود زمینه تغییراتی را در کلیت بازار و ایجاد فشار فروش فراهم می کند. به نظر می رسد دلار ٤٢٠٠ تومانی از سبد بودجه حذف شود و عددها به سمت واقعی شدن پیش بروند اگر این اتفاق در سطح کلان بودجه رخ دهد شاهد تاثیر آن در وضعیت شرکت‌ها خواهیم بود.

وی گف: این اتفاق باعث واقعی شدن درآمدها و هزینه‌ها می‌شود و رانت پنهان ایجاد شده در برخی از صنایع از طریق قیمت‌گذاری دستوری از بین می‌رود. باید صبر کرد و دید تعدیل لایحه بودجه به کدام سمت می‌رود اما با توجه به کف‌سازی‌های صورت گرفته در بازار سهام می‌توان انتظار وضعیت معقول و مناسب با واقعیت‌های اقتصادی در زمان حال و آینده را برای برخی از سهام شاهد باشیم. اکنون بازار به لحاظ بنیادی با مشکلی همراه نیست اما سهامداران نباید در انتطار رشد غافلگیرکننده چند ماه نخست سال جاری در بازار باشند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ